2015
Sök

Skånes V70N T-gul edition.

Uppgradering av ljudet:-)

558 662 Visningar
Uppdaterades senast 19 mars 2015
3 860 Inlägg
26 juni 2012
ts007 skrev:
INGOS skrev:
tja du på vilket sätt märkte du av att mototbussningen va kass för ja har något jäkla klonkande på min vet inte direkt kommer i från i bland tycker ja de kommer bak bland fram få hissa upp rycka lite i grejorna:)

Märkte det mest vid växlingarna att den liksom gungade lite. Har du bytt övre bussningen samt de på tvärstaget? Det gjorde susen på min iallafall och den jag bytte nu senast var liksom det sista lilla extra:-)

Du hann före ändå alltså.. wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

76 Inlägg
26 juni 2012
ts007 skrev:
INGOS skrev:
tja du på vilket sätt märkte du av att mototbussningen va kass för ja har något jäkla klonkande på min vet inte direkt kommer i från i bland tycker ja de kommer bak bland fram få hissa upp rycka lite i grejorna:)

Märkte det mest vid växlingarna att den liksom gungade lite. Har du bytt övre bussningen samt de på tvärstaget? Det gjorde susen på min iallafall och den jag bytte nu senast var liksom det sista lilla extra:-)

har inte bytat något på den e väl dax för lite nu gått 23700 ja kört 7000 av dom utan problem=)

Jimmy

3 860 Inlägg
26 juni 2012
INGOS skrev:
ts007 skrev:
INGOS skrev:

har inte bytat något på den e väl dax för lite nu gått 23700 ja kört 7000 av dom utan problem=)

haha.. några av mina var slut redan vid 13 000 så! Och då menar jag att dom var av!

Autotech

76 Inlägg
26 juni 2012
spokenratt skrev:
INGOS skrev:
ts007 skrev:

haha.. några av mina var slut redan vid 13 000 så! Och då menar jag att dom var av!

ok får ner kolla i ef på staget plus övre motorfästet kan ju vara det:)

Jimmy

1 777 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Skulle jag vara er så skulle jag satsa på övre motorbussning samt nedre(den som jag bytte senast) och även de som sitter på tvärstaget så får ni en helt ny bil:-)

76 Inlägg
26 juni 2012
ts007 skrev:
Skulle jag vara er så skulle jag satsa på övre motorbussning samt nedre(den som jag bytte senast) och även de som sitter på tvärstaget så får ni en helt ny bil:-)

ok ska kolla upp de bytade du din själv så ut att sitta lätt tillgänglig alla fall=)

Jimmy

1 777 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
INGOS skrev:
ts007 skrev:

ok ska kolla upp de bytade du din själv så ut att sitta lätt tillgänglig alla fall=)

Absolut inga problem att byta själv, underlättar dock att hissa upp bilen:-)

689 Inlägg
26 juni 2012
På min s70 (äldre maskinen men typ samma konstruktion) så bytte ja övre motorfäste till powerflex och de inre till polyurethan men de vart jobbigt motorljud för ljudet vandrade i hela bilen för de vart för stumt tongue

1 777 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Bagarn skrev:
På min s70 (äldre maskinen men typ samma konstruktion) så bytte ja övre motorfäste till powerflex och de inre till polyurethan men de vart jobbigt motorljud för ljudet vandrade i hela bilen för de vart för stumt tongue

Hade det också på min gamla T-gula, en lila bussning tror jag det var men jag älskade det ljudet hehe:-) Lät som en boxermotor invändigt:-)

3 860 Inlägg
26 juni 2012
Har bytt dom redan, fattas endast den nedre. Funderar på att sätta riktiga hårdplast bussningar i stället wink Tips till Ingos, oftat stora övre motorfästes bussningen som ger upp då den har en dåligkonstuktion redan från fabrik!

Autotech

1 777 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Idag kom ett litet paket från ro-mi.com med lite plasti dip, tack Ronald:-) Så nu kan man färdigställa lådan o få i den äntligen.
Fick även ett paket från Brinka som hjälpte mig att skära ut en mall, tack Brinka:-)

http://forumbilder.se/images/e9201265922PM9b44.jpg

Nu ska det snart dippas:-)

http://forumbilder.se/images/5b201270017PMd00f.jpg

http://forumbilder.se/images/c8201270049PMf7cb.jpg

// Skåne

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
2 juli 2012
Blev ju skitbra det där! big_smile

Plåtis
948 Inlägg
2 juli 2012
:p F... vad häftigt, den "fejan" gillar vi....

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
2 juli 2012
Nu vill man ju bara se det med plastidippen oxå! =P

Plåtis
948 Inlägg
2 juli 2012
Brinka skrev:

Håller med.... Nu nu nu nu... tongue

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
2 juli 2012
Rille-K skrev:
Brinka skrev:

Sitt inte å låt som en dålig porrfilm nu Rille.. lol

1 777 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Haha pojkar, det ska dippas imorgon och lite annat:-) Ikväll blir det en ledighets stänkare och sen får man sova ut:-) Ska ni jobba imorgon???    Hahhahahaha

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
2 juli 2012
ts007 skrev:
Haha pojkar, det ska dippas imorgon och lite annat:-) Ikväll blir det en ledighets stänkare och sen får man sova ut:-) Ska ni jobba imorgon???    Hahhahahaha

Jag kan ta en till dag om du ska va på det viset! lol

Plåtis
948 Inlägg
2 juli 2012
Brinka skrev:
Rille-K skrev:
Brinka skrev:

Hallå det där var inte tyska.... lollol

Hur många vändor tror du att du behöver lägga på med färg???

1 777 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Rille-K skrev:
Brinka skrev:
Rille-K skrev:

Hallå det där var inte tyska.... lollol

Hur många vändor tror du att du behöver lägga på med färg???

Får se hur mycket den suger upp, fick med primer också, skulle kanske börja med det? Men det blir minst fyra vändor med färg! :-) Sen tror jag att jag lägger någon vända till:-) Ska bli spännande att se om min ide med huvudet funkar? :-)

Sök