6655
Sök

855 t5 drar MYCKET olja

571 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
Min 855a drar mycket olja tycker jag, tyckte bilen lät konstigt när ja gasa på så stannade och kolla oljenivån. Stickan var torr så fyllde på 1,2 L ungefär, fortfarande inte på mittmarkaringen. Fyllde på en skvätt tidigare för nån vecka sen också.
Den läcker inge olja vad jag har sett.

Det är lite olja vid tryckrören från turbon och i turbon även olja under motorkåpan.
Senast redigerat av _Persson_ (30 april 2011)

8 282 Inlägg
30 april 2011
Olja under tändstiftskåpn brukar beror på antingen kass packning till oljepåfyllningslock eller vevhusventilation i behov av service. Att det är olja i turbo och vid tryckrör beror på vevhusventilationen och det blir man inte av med om man inte bygger om ventilationen. Däremot kan det vara som så att om oljefällan sätts igen så kan den drar i sig en hel del olja.

571 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Olja under tändstiftskåpn brukar beror på antingen kass packning till oljepåfyllningslock eller vevhusventilation i behov av service. Att det är olja i turbo och vid tryckrör beror på vevhusventilationen och det blir man inte av med om man inte bygger om ventilationen. Däremot kan det vara som så att om oljefällan sätts igen så kan den drar i sig en hel del olja.

Okej, misstänker att den kan vara tät.. Får ta å prova göra rent det!
Men kan den dra så mycket olja endast pga av vevhuset?

8 282 Inlägg
30 april 2011
Ja, är det igensatt kan dem dra väldigt mycket

Sök