MarcusL skrev:Ingen fara med att det ryker?
joQue skrev:oljan är varm? därför det rycker om den?
jocke_gronberg skrev:MarcusL skrev:Ingen fara med att det ryker?så ska det inte vara. 850 turbon gör det inte på. Ger mig varningssignalerMotorn är igång när jag gör det. Men det kanske jag inte behövde skriva
jocke_gronberg skrev:har nyss köpt en audi a3 2.0 tdi på firma13.000 mil140 hästars motornnär jag öppnar locket så ryker det ser ut som avgaser. Det ryker inget ur oljestickan.Vad kan felet vara ?
Vettemannen skrev:jocke_gronberg skrev:MarcusL skrev:Ingen fara med att det ryker?så ska det inte vara. 850 turbon gör det inte på. Ger mig varningssignalerMotorn är igång när jag gör det. Men det kanske jag inte behövde skriva850 turbon gör det inte på........på vadå?Motorn är igång när jag gör det......gör vadå?/Benny
ekelund88 skrev:jocke_gronberg skrev:har nyss köpt en audi a3 2.0 tdi på firma13.000 mil140 hästars motornnär jag öppnar locket så ryker det ser ut som avgaser. Det ryker inget ur oljestickan.Vad kan felet vara ?oljan e ju varm därför den ryker ???? och din 850 gör garanterat med kanske mer eller mindre