4261
Sök

Opel Omega: Problem med strålkastarinställning - justerarskruvarna tar inte! OBS! Xenon

2 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Har en Opel Omega 2000 års modell som fått nya strålkastare. Dessa lyser nu rätt ner i backen och jag kan inte skruva upp dem med justeringsskruvarna. Skruvarna går bara runt utan att något händer.

Vad göra? Kan man prova med att byta justeringsskruvarna? Måste man ta av strålkastarna igen?

Har varit hos verkstaden som sa att bilen inte hade nivåreglering, men att dessa problem ibland uppkommer om man inte använder originaldelar.

Tacksam för svar!
Senast redigerat av Certocito (3 maj 2011)

Tvivlare
2 266 Inlägg
3 maj 2011
Är det helt nya strålkastare så hade jag reklamerat dom, inte börja pilla sönder dom i småbitar.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

2 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Jo, de ska vara helt nya så det är väl förnuftigast att reklamera.
Tänkte att det kanske kunde gå snabbare att fixa justerarskruvarna.

Jag har dock fått höra att det är xenon-strålkastare och att inställning kanske måste ske på opelverkstad.

Tack för inlägget!
Senast redigerat av Certocito (3 maj 2011)

Tvivlare
2 266 Inlägg
3 maj 2011
Certocito skrev:

Jag har dock fått höra att det är xenon-strålkastare och att inställning kanske måste ske på opelverkstad.

Tack för inlägget!

Vem som helst ska kunna justera fastän det är Xenon. Sitter oftast en liten insex-skruv att justera med. Men, som sagt, förnuftigast att reklamera smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

888 Inlägg
4 maj 2011
MantaRobin skrev:
Certocito skrev:

Tack för inlägget!

Vem som helst ska kunna justera fastän det är Xenon. Sitter oftast en liten insex-skruv att justera med. Men, som sagt, förnuftigast att reklamera smile

xenon går inte att justera manuellt utan det görs med hjälp av elmotorer och sensorer antingen i framvagn eller bakvagn.

Till TS hade du xenon original på bilen? verkar inte så eller?

Mvh

Sök