Vilken bil? Evo 6 eller Subaru WRX?

Bakrani
4 maj 2011 · 171 Inlägg

Vilken bil är bäst mellan WRX modell 2001-2003 eller en evo 6?
Vilken går bättre har mer vrid?
Mer reservdelar och billigare?
Billigast med försäkring?

Mitsubishi V "EVO" (1998)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
4 maj 2011 · 463 Inlägg

Skit i vad allt omrking kostar, evon:n är ju duktigt mycket fetare, ovanligare och mer respektgivande... smile
Kollat på supra annars då? Duktigt feta bilar ju.. smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Bakrani
4 maj 2011 · 171 Inlägg

men jag hör olika från alla.. Tänkte köpa mig en bil från england. först var det supra jag kolla på fast det fanns bara twin turbo och det vill jag inte ha. singel turborna va dubblet så dyra.. så kolla jag på evo 6 och dem kostar mindre är mycket snyggare plus att det är 4x4... så är det några som säger att subaruna är riktigt bra också.. så därför jag undra vilken av dem man ska köpa??

Mitsubishi V "EVO" (1998)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
4 maj 2011 · 463 Inlägg

men suprorna tillverkades väl bara med twinturbo eller n/a.. d.v.s alla singelturbo är modifikationer!? right!?  När man importera en bil måste ALLT vara original.. fälgar är dom inte så noga med, men ska egentligen vara original för att blir godkänd...

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Bakrani
4 maj 2011 · 171 Inlägg

Asså? en kompis importerade in en MR2 med 410 hk och inget va orginal men han har reggat om den nu.. han heter zand kolla på bilen..
Men ska importerar in en orginal bil isåfall. så kan man pilla på den själv så man vet vad som har gjorts med den..

Mitsubishi V "EVO" (1998)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
4 maj 2011 · 463 Inlägg

Bakrani skrev:
Asså? en kompis importerade in en MR2 med 410 hk och inget va orginal men han har reggat om den nu.. han heter zand kolla på bilen..
Men ska importerar in en orginal bil isåfall. så kan man pilla på den själv så man vet vad som har gjorts med den..

Låter riktigt sjukt det där med mr2:an.. säker på att han inte är mytoman.... ALLA bilar som importeras och reggas in ska vara original... det enda vore väl om man sfro-besiktigade bilen och reggade den ombyggt fordon... men det finns sjukt mycket regler på sånt... importera du en original, så vet du också att den blivit snällt eller nja.. snällare kört än en trimmad smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Bakrani
4 maj 2011 · 171 Inlägg

Hahaha neeej det är sant. han har reggat den som en helt vanlig bil och fick den igenom bes också..
Ja det är sant.. det är därför jag ska köpa in en orginal.. smile

Mitsubishi V "EVO" (1998)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
4 maj 2011 · 463 Inlägg

Bakrani skrev:
Hahaha neeej det är sant. han har reggat den som en helt vanlig bil och fick den igenom bes också..
Ja det är sant.. det är därför jag ska köpa in en orginal.. smile

Be han köpa en lott! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
slowSwede
4 maj 2011 · 223 Inlägg

Bakrani, tycker du skall köpa min Wrx!
En 2002 med...vad kan det vara...12-13000 mil på mätaren!

Måste bara ställa på den och besiktiga den först.

BMW 335 (2007)
guwib
5 maj 2011 · 624 Inlägg

evo alla dagar, allt är bättre på evon! utom ägarkostnaderna=( 

varför vill du inte ha twin turbo??-ge oss en bra vettig anledning??!

who´s the man?
Janneutanb
5 maj 2011 · 7 271 Inlägg

NeOx skrev:

Bakrani skrev:
Asså? en kompis importerade in en MR2 med 410 hk och inget va orginal men han har reggat om den nu.. han heter zand kolla på bilen..
Men ska importerar in en orginal bil isåfall. så kan man pilla på den själv så man vet vad som har gjorts med den..

Låter riktigt sjukt det där med mr2:an.. säker på att han inte är mytoman.... ALLA bilar som importeras och reggas in ska vara original... det enda vore väl om man sfro-besiktigade bilen och reggade den ombyggt fordon... men det finns sjukt mycket regler på sånt... importera du en original, så vet du också att den blivit snällt eller nja.. snällare kört än en trimmad smile

Bilbesiktningen är ett lotteri, gäller även regbesiktningen wink
Min bil gick igenom utan att vara speciellt orginal.

Åter till tråden, evo'n är nog betydligt roligare!

Rickard-v
5 maj 2011 · 2 665 Inlägg

Oavsett om bilen gått igenom besiktingen är den olaglig om den inte är orginal.

Försäkringen kanske inte gäller om det händer något o de upptäcker att den inte är orginal.

Värt en tanke kanske....

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
steffos_evoIX
5 maj 2011 · 172 Inlägg

evo 6 så klart smile

Mack Forum- och sitemoderator
5 maj 2011 · 26 155 Inlägg

Hade jag varit i dina skor så hade jag valt Evon. Gillar egentligen Subaru mer, men inte med fronten under dem årtalen du menar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Bakrani
10 maj 2011 · 171 Inlägg

Varför jag inte vill ha twin turbon är för singel är mycket bättre och går bättre..
tack för alla svar.. blir nog en evo innom kort.. ska bara få sålt mina två andra bilar smile

Mitsubishi V "EVO" (1998)
guwib
10 maj 2011 · 624 Inlägg

mm..,bra argument där...suck

Senast redigerat av guwib (10 maj 2011)

who´s the man?
Bakrani
10 maj 2011 · 171 Inlägg

Det är så de flesta säger om twin turbon... Jag själv är inte så inne i turbo motorer.. Men det är så jag har hört de

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Christian S
11 maj 2011 · 4 816 Inlägg

du kan ju inte jämföra en EVO med en WRX, om du ska göra en rättvis jämförelse så får du ju jämföra med en STI

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Bakrani
11 maj 2011 · 171 Inlägg

Christian S skrev:
du kan ju inte jämföra en EVO med en WRX, om du ska göra en rättvis jämförelse så får du ju jämföra med en STI

asså varför kan man inte jämföra de? i prestandard mässigt så är det i princip lika.. STI kan man kanske jämföra med evo 2 kanske..

Mitsubishi V "EVO" (1998)
guwib
11 maj 2011 · 624 Inlägg

nu är du ute och cyklar ordentligt....

who´s the man?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang