BMW e30 , Eurostyle Custom Car

Jämlandsbil från ny....
  • 464 Följare
  • 931 009 Visningar
  • Projektet avslutat 22 november 2015
RaekmAcKaN
18 maj 2015 · 399 Inlägg

Gillade ankan, men fälgarna var smaklösa för mig tyvärr. med stora öppna fälgar, måste man ju ha stora fina bromsar med. Antar den ska ut på Springmeet så man får slänga ett öga på den då.

DropShop "Östersundsmaffian"
eastmotorsport -sommar ska de va....
18 maj 2015 · 4 524 Inlägg

RaekmAcKaN skrev:
Gillade ankan, men fälgarna var smaklösa för mig tyvärr. med stora öppna fälgar, måste man ju ha stora fina bromsar med. Antar den ska ut på Springmeet så man får slänga ett öga på den då.

Jo, så är det. Hade velat köpa tillbaka mina fälgar från golfen men det gick inte. Hittade sen ett par uppsättningar till pris jag kunde acceptera, det var utförsäljning på dom. Valde ett par men tyvärr var dom slutsålda. Då var det endast dessa kvar som jag hade råd att handla. Ändå funkar dom fint tycker jag stilmässigt och då dom är svart på insidan lurar det ögat en hel del och man ser inte de gigantiska öppningarna.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
RaekmAcKaN
18 maj 2015 · 399 Inlägg

eastmotorsport skrev:

RaekmAcKaN skrev:
Gillade ankan, men fälgarna var smaklösa för mig tyvärr. med stora öppna fälgar, måste man ju ha stora fina bromsar med. Antar den ska ut på Springmeet så man får slänga ett öga på den då.

Jo, så är det. Hade velat köpa tillbaka mina fälgar från golfen men det gick inte. Hittade sen ett par uppsättningar till pris jag kunde acceptera, det var utförsäljning på dom. Valde ett par men tyvärr var dom slutsålda. Då var det endast dessa kvar som jag hade råd att handla. Ändå funkar dom fint tycker jag stilmässigt och då dom är svart på insidan lurar det ögat en hel del och man ser inte de gigantiska öppningarna.

Pratat med den nya ägaren av Golfen? Han som köpte den verkar numera bo här uppe smile

DropShop "Östersundsmaffian"
eastmotorsport -sommar ska de va....
18 maj 2015 · 4 524 Inlägg

RaekmAcKaN skrev:

eastmotorsport skrev:

RaekmAcKaN skrev:
Gillade ankan, men fälgarna var smaklösa för mig tyvärr. med stora öppna fälgar, måste man ju ha stora fina bromsar med. Antar den ska ut på Springmeet så man får slänga ett öga på den då.

Jo, så är det. Hade velat köpa tillbaka mina fälgar från golfen men det gick inte. Hittade sen ett par uppsättningar till pris jag kunde acceptera, det var utförsäljning på dom. Valde ett par men tyvärr var dom slutsålda. Då var det endast dessa kvar som jag hade råd att handla. Ändå funkar dom fint tycker jag stilmässigt och då dom är svart på insidan lurar det ögat en hel del och man ser inte de gigantiska öppningarna.

Pratat med den nya ägaren av Golfen? Han som köpte den verkar numera bo här uppe smile

Jodå, vi har kontakt med varandra.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
fish Allfixare
18 maj 2015 · 1 475 Inlägg

Kag såg golfen i helgen i Hudik... Det röda är borta tror jag, men fälgarna är kvar.

eastmotorsport -sommar ska de va....
19 maj 2015 · 4 524 Inlägg

fish skrev:
Kag såg golfen i helgen i Hudik... Det röda är borta tror jag, men fälgarna är kvar.

Stämmer bra, bilen lackades om tidigare av ägare två efter mig efter en kollision med ett rådjur. Fälgarna har jag lånat av nuvarande ägare och testat på e30n men dels kräver dom en renovering och sen var det inte möjligt att köpa dom av honom. Jag gillar dock de som sitter på nu, passar finstilt bilen, och var ett bra köp rent ekonomiskt. Det är också rätt viktigt, pengarna ska räcka till så mycket annat också.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Smajly
19 maj 2015 · 3 059 Inlägg

Mycket trevlig bil och jag tycker nog också fälgarna passar bra på den.

Har du en länk till den danska sidan du köpte fälgarna på??

eastmotorsport -sommar ska de va....
19 maj 2015 · 4 524 Inlägg

Smajly skrev:
Mycket trevlig bil och jag tycker nog också fälgarna passar bra på den.

Har du en länk till den danska sidan du köpte fälgarna på??

Tack, kul att du också gillar dom.
Länken; http://wheelsshop.se/

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
jespan
20 maj 2015 · 5 Inlägg

hmm, Bilden tagen i julas "garage"(nya utbyggnaden)? big_smile

BMW E91 (2008)
RaekmAcKaN
21 maj 2015 · 399 Inlägg

jespan skrev:
hmm, Bilden tagen i julas "garage"(nya utbyggnaden)? big_smile

Skulle säga Nya ICA Kvantum

DropShop "Östersundsmaffian"
eastmotorsport -sommar ska de va....
22 maj 2015 · 4 524 Inlägg

jespan skrev:
hmm, Bilden tagen i julas "garage"(nya utbyggnaden)? big_smile

RaekmAcKaN skrev:

jespan skrev:
hmm, Bilden tagen i julas "garage"(nya utbyggnaden)? big_smile

Skulle säga Nya ICA Kvantum

Japp , garaget under nya ICA Kvantum

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Mervolic Yawn...
26 maj 2015 · 3 151 Inlägg

Grymt snygg! smile

eastmotorsport -sommar ska de va....
2 juni 2015 · 4 524 Inlägg

Mervolic skrev:
Grymt snygg! smile

Tackar :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
2 juni 2015 · 4 524 Inlägg

Lite tråkigheter, bilen började gå illa och felsökningen stannade här. trasig vippa på insuget, cylinder nummer ett. Blir att ta lös toppen och kolla upp kammen. Blir ofrivilligt stopp resten av juni månad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-b1aa292644e44918b1269010f70bd0a7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-bb08845697be1cdf0b1b30bcccf92bb7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-ee842b4852425c9f0bee6cb0facec43c.jpg

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
OlleOlaglig 2Fast4You
2 juni 2015 · 499 Inlägg

Surt sa räva, när vippa haverera!

Ford Sierra 2.0T "Wannabe Cosworth" (1988)
eastmotorsport -sommar ska de va....
2 juni 2015 · 4 524 Inlägg

ArvidsZon skrev:
Surt sa räva, när vippa haverera!

Bra rim smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Putteliten
2 juni 2015 · 9 079 Inlägg

Det där va ju midre kul.
Blir det lite annan bearbetning av toppen med tro?

Smajly
10 juni 2015 · 3 059 Inlägg

Tråkig.. när allt annat börjar gå bra så är det alltid nått annat som ska strula smile

Själv köpte jag på mig en e30 också i fredags.. 318is -90.. Sliten i lack o plåt men riktigt fin inredning. Blir inget projekt på den, ska bara snyggas till lite och sen får man se va som händer med den..

AOTP
10 juni 2015 · 140 Inlägg

Smajly skrev:
Tråkig.. när allt annat börjar gå bra så är det alltid nått annat som ska strula smile

Själv köpte jag på mig en e30 också i fredags.. 318is -90.. Sliten i lack o plåt men riktigt fin inredning. Blir inget projekt på den, ska bara snyggas till lite och sen får man se va som händer med den..

Det va möjligtvis inte den som kom ut i söndags eller liknande på blocket billigt i Stockholms-området? smile

Smajly
10 juni 2015 · 3 059 Inlägg

AOTP skrev:

Smajly skrev:
Tråkig.. när allt annat börjar gå bra så är det alltid nått annat som ska strula smile

Själv köpte jag på mig en e30 också i fredags.. 318is -90.. Sliten i lack o plåt men riktigt fin inredning. Blir inget projekt på den, ska bara snyggas till lite och sen får man se va som händer med den..

Det va möjligtvis inte den som kom ut i söndags eller liknande på blocket billigt i Stockholms-området? smile

Nä.. bor så långt söderut man kommer nästan.. skåneland.. denna har aldrig varit på blocket. Endast 2 ägare före mig sen bilen var ny och det är två som är släkt och lite äldre människor.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang