Jag har problem med min 945:a -96. Kan inte mycket om bilar så jag ger er lite bakgrundsinfo om det kan vara till hjälp:
22 000 mil, chippad o chippad tändbox, fulltrycksturbo.
Jag har inte haft problem tidigare och bilen har gått som smort
Häromdagen gick generatorremmen av under körning. Bilen dog sakta men säkert. Bytte remmen och har kört sen dess men med rejäla
startproblem. Misstänkte först att batteriet var dåligt eftersom det blivit helt urladdat. Använt starthjälp men det har inte
gjort någon större skillnad. Startmotorn funkrar för fullt men den tänder inte.
Provade dra loss en tändkabel, vips då startade den - troligtvis av en slump. Imorse startade bilen som vanligt, körde på e4 i typ 90
det hackade till två gånger och elfelslampan blinkade till, körde vidare och sen samma symtom som när generatorremmen lossnade, bilen dog
sakta men säkert. Blev stående och kunde inte starta. Efter knappt fem minuter startade den och jag åkte direkt för att handla
tändkablar. Bytte dom och bilen startade.
Stannade och startade igen, inga problem. Stängde av bilen och en timme senare startade jag och kopplade på släp, inga problem.
20 min senare skulle jag starta, - död. Svor och försökte tio gånger. Startmotorn går.
AVbröt och provade igen efter typ 15 min - startade direkt.
Vad tror ni kan vara felet? En bilmek på bilia snackade om relä och bränslepump.
Kommer detta bli en dyr historia? Är det bara lämna in skiten på verkstad?
Krisar lite eftersom jag ska på långresa med släp på fredag..