3956
Sök

Problem med motorn på min golf 3:a

5 maj 2011
Trådstartare
har jätte mycket problem med min lilla golf  3:a årsmodell 95 pink floyd edition och börjar bli väldigt trött på den. när vi har löst ett problem så kommer det ett nytt. men just nu så är det ett problem med motorn o det är att när man har kört en bit o motorn börjar bli varm så är det som om att nått bromsar motorn o den saktar ner o man få trycka ner gasen på nytt för att den ska gasa igen och så håller det på ett tag precis innan den går upp i 70grader. vissa dagar så håller den på mera o vissa dagar knappt inget alls. bränsle förbrukningen är jätte hög känns som om att det drar flera liter milen.  o vi har bytt massa saker på den som landasonden, batteri, förgasargummit och lite annat. och vi hade inne den på atteviks för en data sökning men dom sa att allt va som det skulle.

hoppas verkligen att någon kan hjälpa mej vill att min lilla "doris" ska funka igen som vanligt.

MVH

583 Inlägg
5 maj 2011
Hejsan

Jag skulle möjligen kunnat hjälpa dock är det ingen utförlig förklaring på vad som redan är bytt. Samt villken erfarenhet personen som bytt dem har.

Att fel på fel uppkommer brukar ha en stark koppling till mängden underhåll bilen fått under under sin livstid.

Det första felet som begåtts är att massa delar bytts på bilen som vart helt komplett hela. Detta är ett starkt tecken på för stor plånbok eller för lite felsökning innan plånboken som öppnats. Min filosofi är att felsöka först sedan byta rätt del/delar istället.

Utav din beskrivning misstänker jag på att bilens "choke" är igång helatiden.
Jag drar min slutsats utav den information du gett mig och baserar det på att bilen drar en väldigt massa brännsle. Samt att bilen blir segare och segare destå varmare motorn blir. Choke (extra brännsle) behöver motorn vid kallstarter. Ifall den får för mycket brännsle när den är varm så "dränks" motorn i bensin och bilen går väldigt dåligt samt att den drar en massa bensin.

Ursäkta ifall mitt inlägg verkar surt wink

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 maj 2011
Som tidigare sagt så känns det som att kallstarten ligger på vid fel tillfälle, vet tyvärr inte hur det ser ut på just Golf. Sitter troligen någon tempgivare till det som kan tänkas spöka, svårt att se med dator också.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök