Larmdosan kan larma av och på men inte låsa!

SImpedimp
6 maj 2011 · 35 Inlägg

Tjenare!

Har en saab 900 2.3i SE med all utrustning av årsmodell 96. Problemet är att det går inte låsa bilen med fjärrdosan. När den är låst klickar man två ggr på knappen så larmar den av och låser upp. Men om jag ska låsa så blinkar blinkersen en gång (larmar) och sen händer inget. Fungerar galant att låsa med nyckeln..

Vad kan detta vara?

Har inga fler dosor men eftersom man kan låsa upp så borde det inte vara knappen som är trasig då det är samma knapp för att låsa/låsa upp

SImpedimp
6 maj 2011 · 35 Inlägg

sitter det någon styrenhet som kan fått knäppen när det gäller låsfunktionen?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 maj 2011 · 17 642 Inlägg

Felet kan ju ligga i förardörren att larmet inte "Drar med sig" låsknappen. Mekaniskt fel alltså. Ett öra mot dörren en tyst dag och ett knapptryck så kanske du hör något rassla till? Kan ju lika gärna vara elfel i nyss nämnda dörr med. Eftermonterat larm eller har du den runda dosan med 2 knappar? Kanske funktion inte finns?

Nackdel med "Ny" bil, småfelen som dyker upp... Kolla så den inte går varm innan sommaren!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SImpedimp
6 maj 2011 · 35 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Felet kan ju ligga i förardörren att larmet inte "Drar med sig" låsknappen. Mekaniskt fel alltså. Ett öra mot dörren en tyst dag och ett knapptryck så kanske du hör något rassla till? Kan ju lika gärna vara elfel i nyss nämnda dörr med. Eftermonterat larm eller har du den runda dosan med 2 knappar? Kanske funktion inte finns?

Nackdel med "Ny" bil, småfelen som dyker upp... Kolla så den inte går varm innan sommaren!

Det sitter original i den runda med två knappar. När jag försöker låsa så blinkar blinkersen en gång och inget mer händer. Klickar jag igen så försöker den låsa upp men det är ju redan upplåst.

SImpedimp
8 maj 2011 · 35 Inlägg

Hur tar man reda på vilket batteri som ska vara i dosan? Det sitter två stycken olika på varandra i den nu??

SImpedimp
8 maj 2011 · 35 Inlägg

jonnielahti skrev:
cr2016 knappbatteri, stor som en gammal 50-öring

ska jag ha två sådanna eller ett?

SImpedimp
8 maj 2011 · 35 Inlägg

jonnielahti skrev:
2st

okey får köpa två och kolla om de hjälper då, annars blir det reläbyte!

SImpedimp
23 maj 2011 · 35 Inlägg

Har nu bytt Batterier. Samma resultat. Förstår inte varför det inte går att låsa men låsa upp.. Fungerar perfekt när jag använder nyckeln men dosan kan inte låsa heh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang