3954
Sök

Chevrolet C/K Pickup 2500 med Styrservoproblem

1 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Jag är i Afghanistan som mekaniker för försvarsmakten och vi har fått in en Cheva 2500 som jag inte blir riktigt klok på och hoppas nu att ni kan hjälpa mig.

Chevan var från början riktigt tungstyrd och det var problem att få in den i verkstaden nästan, sedan körde ajg igenom systemet två gånger med ny olja innan jag bytte Servo pump. Sen fungerade den skit bra när vi stod i verkstaden men så fort jag backade ut och svängde till höger så brjade typ bilen svänga själv. Sen efter det så var det två hands grepp för att svänga hjulen rätt igen.

Jag är inte Cheva mekaniker annars men det verkar ju vara något eget system som går via servo pumpen upp till servo bromsarna ner till styrväclen vidare till växellådan sen tillbaka till Servo pumpen.

Jag har funderat om det är skit i systemet eller om man kan justera servo trycket på något vis. Annars är väl nästa steg att plocka ner styrsnäckan och rengöra den.

Så jag undrar om det är någon annan som råkat ut för detta med eller någon som har lite mer erfarenhet när det gäller Chevrolet.

Tack på förhand.
Senast redigerat av GreasMonkey (12 maj 2011)

Sök