3961
Sök

Volvo940 dör när man svänger..

18 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Min 940 har äntligen hoppat igång efter att ett relä bakom säkringarna lagats.. Den har stått under vintern. Tidigare så har den stannat ofta vid en sväng efter en "rak körning" på ca 1 mil men nu går den riktigt illa och dör när man svänger.. jag vet  det låter knepigt, men det går inte att gasa på, alla lampor på inst.brädan börjar lysa sen slocknar det och bilen bara lägger av.  När den fått stå en stund så startar den upp igen.. Har kollat felkoderna och jag fick det till 1-1-2-2 Lambdasonden och/eller styrenheten.
Idag när jag startade bilen så for det en jäkla massa ludd ur avgasröret, såg precis ut som om det vore päls från mina svarta hundar men kändes mer som kolnat svinto när jag trampade på det..  Körde bara ett litet varv, bilen ville inte riktigt varva upp,  sen vid insvängen till min parkering så dödde den igen men gick att  starta efter en stund.   Vad farao kan det bero på? mad

498 Inlägg
12 maj 2011
Låter ju nästan som att katten har gjort sitt. Går den annars som den skall lr?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 maj 2011
En ljuddämpare har gett sig, och troligen har du ett jordfel npågonstans, jag skulle börja i motorrummet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök