Gul RS4 stulen

Surfaren
14 maj 2011 · 167 Inlägg

Godmorgon

Kikade så där slumpartat ut genom fönstret och upptäckte att min gula RS4 inte stod kvar på parkeringen. Någon har "hämtat" den under natten... Om någon ser/har sett den får ni gärna säga till via PM.

Givetvis har jag redan ringt polisen och anmält det hela.

Edit:
Det första ni ska göra om ni ser den är givetvis att ringa polisen på 11414! Tack.

Senast redigerat av Surfaren (15 maj 2011)

Dozan Civilekonom
14 maj 2011 · 35 Inlägg

Mycket tråkigt!

Kan hålla koll i Södertörn och längs nynäsvägen alldeles strax.

Surfaren
14 maj 2011 · 167 Inlägg

Dozan skrev:
Kan hålla koll i Södertörn och längs nynäsvägen alldeles strax.

Tack för det. Den kanske står och väntar på att rulla ombord på färjan till Polen...

Grosshandlaren
14 maj 2011 · 327 Inlägg

Aj aj aj lider med dig.
Hörde för ett tag sedan att det finns en liga som stjäl rs4 och plockar ner dem och tar delarna själva och en del säljer de.
De ska ha en stor "lada" norr om sthlm där det ska stå ett x antal rs4:or nerplockade m.m.

zippo Drygare än Yes
14 maj 2011 · 112 Inlägg

Fanken va surt, hoppas den kommer fram hel och säker.

Audi S4 "Bi-Turbo Avant" (1998)
crazy75
14 maj 2011 · 190 Inlägg

reg nr?

telnr till dig?

ska mot väsbyhållet nu så tänkte hålla lite utkik

There´s a very fine line between a hobby and mental illness
CarpeDiem German Engineering
14 maj 2011 · 9 081 Inlägg

Tråkigt att RS4:an är stulen, håller koll här i Västerås.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Mocke
14 maj 2011 · 35 Inlägg

Vilket skit!
Jag skulle bli helt galen.
Som någon nämnde, mer detaljer, reg nr samt tel till dig hjälper.
GL!

Audi RS4 B5 "Tuned by Mocke" (2001)
thelaughingmadman
14 maj 2011 · 711 Inlägg

Håller ett öga i innerstan och förstås ute på Lidingö, slår en signal om jag ser något!

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
jes
14 maj 2011 · 582 Inlägg

hade du inte larm ,startspärr m,m,m? stog den synligt eller skymd kanske dom har bärgat iväg den?trist som fan iaf hoppas du hittar den.skulle själv inte vilja ha tillbaka min bil om den varit stulen vet fan vad dom gjort med den.

hej
Audi_powah
14 maj 2011 · 1 515 Inlägg

Har inte din ååudi "imbolizer" - startspärr???..Går ju inte att tjuvkoppla då startmotorn dör och dör och dör och dör.. Eller kanske inte fanns i B6 Modellen hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
crazy75
14 maj 2011 · 190 Inlägg

En imobilizer fördröjer bara den biltjuv som inte vet hur man gör tyvärr, vill dom ha bilen så är den borta.

Ont. jag såg den tyvärr inte när jag var ute o for, men jag fortsätter spana.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness
wadde Tryck och pys-åka
14 maj 2011 · 884 Inlägg

Nej.. fan har dom snott påskharen ?
Va säger försökringsbolaget då är frågan.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Surfaren
14 maj 2011 · 167 Inlägg

Yes, Påskharen har gått en osäker framtid till mötes. Troligast i min lista på teorier är att den är på väg till Östeuropa, eller redan är där. Dumt att sno en gul RS4 och sen köra omkring i stan med den.

Larm och startspärr är standard i RS4 B5. Men som sagt så hindrar det inte den som vet hur man gör. Går bilen att öppna och starta så går bilen att öppna och starta, helt enkelt. Kvar på platsen fanns endast plastskyddet från elektronikområdet under huven, samt en tätlist. I övrigt kunde man tro att det inte funnits någon bil där. Bärga är omöjligt med bilar på sidorna, framför och inte så långt bakom. Det är nog lättare och mindre risk för upptäckt att bara starta och köra, om man har kunnandet.

Jag var nog själv den sista i kvarteret att släcka lyset hemma, så det fanns några timmar tyst mörker att jobba med för Herr Långfinger.

Severin
14 maj 2011 · 1 587 Inlägg

AMEN VAFAN !!! DEN VILLE JU JAG HA ! Jävla svin som inte kan betala för saker o går o tjuvar helvette ! Såna borde dö !

Surfaren
14 maj 2011 · 167 Inlägg

Ja, så gör man när man inte lärt sig respektera skillnaden på mitt och ditt.

Till er som ber om mitt nummer: ring polisen på 11414 om ni ser bilen! Sen kan ni messa mig här på garaget i efterhand... Tack.

Senast redigerat av Surfaren (15 maj 2011)

Audi_powah
14 maj 2011 · 1 515 Inlägg

Hoppas att du får tillbaka bilen i någelunda skick. tyvärr så brukar bil-tjuvar strippa bilen och sedan bränna upp den samt alla bevis... hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
ETTH
14 maj 2011 · 397 Inlägg

Fruktansvärt fin bil!

Otroligt j*vla trist..

Hoppas du får tillbaka den eller ut något av detta hemska som skett..

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
tsdi Egenföretagare
16 maj 2011 · 2 496 Inlägg

08Sthlm skrev:
Aj aj aj lider med dig.
Hörde för ett tag sedan att det finns en liga som stjäl rs4 och plockar ner dem och tar delarna själva och en del säljer de.
De ska ha en stor "lada" norr om sthlm där det ska stå ett x antal rs4:or nerplockade m.m.

Verkar ju inte mindre troligt när man ser denna:

http://www.garaget.org/?car=162927

Fyfan så tråkigt för er båda! Lider verkligen med er!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
alexxi - Fartdåre
16 maj 2011 · 91 Inlägg

Tråkigt som fan att höra, bor också i botkyrka stockholm, ska hålla ögonen öppna, lider med dig, fick min bil sönderslagen för någon vecka sen, och min cross stulen några dagar efter. tråkigt samhälle man lever i

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)
Audi S6 AVANT 5,2 V10 "435 HK FULLUTR" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang