Saab 9-5 2.0t -99 styrdons problem?

rehborG Driftmeister
14 maj 2011 · 218 Inlägg

Hej, har en Saab 9-5 2.0t -99 som check engine lampan lyser på och fick upp fel kod Styrdon internt fel vid avläsning av felkoder, motorn kan ha hög tomgång när den är varm och när den är kall har den absolut ingen
tomgång alls, fick tips att det var styrbox/styrdonet som var trasigt, men det finns ju flera styrdon och vilket är det som är felande? nån som haft liknande problem och har lust att dela med sig lite? Mvh T

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
TireSlayer Tvivlare
14 maj 2011 · 2 266 Inlägg

Trionic-styrdonet, alltså motorstyrdonet skulle jag satsa en femma på.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
rehborG Driftmeister
14 maj 2011 · 218 Inlägg

det som jag tror också, dock har jag läst runt lite mer nu och eventuellt vevaxel givaren kan påverka tomgång, glömde även att skriva tidigare ett den har gått in i " limp home " läge.

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
TireSlayer Tvivlare
14 maj 2011 · 2 266 Inlägg

Bilen hade inte gått alls med kass vevaxelgivare smile och den hade inte försatt bilen i limp-home.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
rehborG Driftmeister
14 maj 2011 · 218 Inlägg

okej, då är det uteslutet! smile såg även nån som hade haft problem med tomgång och limp home läge som hade haft felande spjällhus, om det skulle vara det, kan de gå till sig efter rengörning av spjällhus annars?

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
rehborG Driftmeister
14 maj 2011 · 218 Inlägg

hade funderingar på det, lite mer detaljerat, hur rengör man spjällhuset?

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang