2786
Sök

Volvo 850(4) 2,5 SE 1995 - Rycker till då man släpper gas/gasar på, blöddrar vid varmstart samt för hård gasning.

6 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#1
Tjena!

Har problem med min Volvo 850(4), har märkt under en längre tid att den hackar till då man släpper gasen samt då man ska gasa på igen men aldrig sett det som nåt större problem. Körde för 2 veckor sedan 140 mil upp till Norrland och tyckte den verkade börja gå sämre. Ska åka ner i mitten av Juni igen och vill ju helst inte bli stående längsmed E4:an. Den har börjat hacka mer och ibland blöddrar den när man försöker trycka på. Har även märkt nu att den inte blöddrar vid kallstart men då jag kört ett tag och stänger av den blöddrar den igång så att säga.

Vet inte om jag bara inbillar mig, men tycker det låter som den "väser" mer än tidigare också ungefär som en dammsugare som inte får tillräckligt med luft.

Har ej felsökt något ännu.

mvh E
Senast redigerat av Erectus (15 maj 2011)

6 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#2
Kollade felkoder:

A2 1-1-1 | A3 2-1-3 | A7 Inga intervaller

B1 4-1-1 | B2 1-2-2 | B5 1-1-1 | B6 Inga intervaller

20 Inlägg
28 maj 2011
#3
Jag hade väl sagt att det är för kasst med bränsle , köp en flaska injection cleaner och häll i tanken , så skall du nog kunna se att de löser sig , om inte , kolla hur spridarna ser ut , eller tändstiften

551 Inlägg
28 maj 2011
#4
Hej, vanligt fel på dom här bilarna är bränslepumpsrelä.. den är vit vet inte exakt var den sitter på 850 men ta av den och ta av skyddslocket som sitter på och lukta om det luktar bränt eller om bilen blir konstig/stannar så känn på reläet om den är varm, den ska inte vara varm. Isåfall byt. . har haft 2 bekanta med samma fel

You can't B serious, oh K


Sök