Jag personligen tror inte att du ska oroa dig allt för mycket eftersom du har en öppen dump,, jag bytte tryckrör på min och där var fanns det en "olje hinna" på insidan av röret, samma sak när jag bytte ICn, det fanns lite olja även där trotts att både turbon och alla ventiler och rör är i perfekt skick.
Ang. lämplig turbo för runt 300 hk så skulle jag inte välja en TD04-15t utan hellre gå på en TD04-18t eller 19t då dom snurrorna kommer att jobba stabilare och lugnare, d.v.s du kommer att jobba med luftmängd istället för lufttryck, d.v.s att med en 15t snurra med ca 1,2-1,4 bar får du ut runt 300 hk medans med en 19t som laddar 0,5-0,6 bar får du ut samma effekt, med andra ord är turbotrycket ganska ointressant..
Laddar du en 19t med ca 1,2-1,4 bar samt tillhörande andra hårdvaror så plockar du lätt ut runt 400+ hästar.
Bara min lilla åsikt..
Senast redigerat av Mickemannen (15 maj 2011)