Byte Styrbox motronic saab 900

matt_ias
18 maj 2011 · 37 Inlägg

Hej.
undrar om man kan byta styrbox rakt av om nummrena stämmer hittade en på skroten nämligen med samma årsmodell men vet inte om nummrena stämmer än dock. om de gör det kan jag då bara byta?

en annan fråga med vad är styrboxen under mittkonsollen till det står srs unit på den kan man byta den rakt av också om nummrena stämmer.

livelifesideways1
23 maj 2011 · 20 Inlägg

Borde vara samma. inte 100% dock

BMW 525i (1995)
BMW 118d "e87" (2008)
HenkeTIC
23 maj 2011 · 888 Inlägg

srs unit är till airbag, varför vill du byta den?

matt_ias
23 maj 2011 · 37 Inlägg

ok tack för svaren.
Jag ville bara veta vad srs unit var till och om det var någon annan styrbox till motorn om det gick att byta rätt av.

Revotech Pedal To The Metal
24 maj 2011 · 750 Inlägg

matt_ias skrev:
Hej.
undrar om man kan byta styrbox rakt av om nummrena stämmer hittade en på skroten nämligen med samma årsmodell men vet inte om nummrena stämmer än dock. om de gör det kan jag då bara byta?

en annan fråga med vad är styrboxen under mittkonsollen till det står srs unit på den kan man byta den rakt av också om nummrena stämmer.

Vad är det för årsmodell på 900an?  Från och med 97 så har du ju ett immobilizer system som förpestar din vardag ifall du tänker byta box.

Även ifall part no på boxarna är samma så måste boxen "giftas in" med ditt VIN nr och Immo code. Men det fixar en SAAB verkstad för någon hundralapp..

Är den äldre än 97.. Baara att byta.

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang