4231
Sök

Fortsättning på startproblem Volvo 740 GL B23OF

10 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
Tack för alla goda råd igår, nu gjorde jag som jag har gjort under flera veckor - jag tog de gamla tändstiften av märket Champion. Dom hade jag ju plockat ut från bilen tre veckor sedan, när bilen inte ville starta med dom. Skruvade ut dom nya NGK-tändstiften, som ju har gått bara 300 km. De var dygnsura. Skruvade in de gamla Champion.

Därefter tog jag felkoderna, innan jag ens försökte starta bilen - ingenting var fel...

Och sedan startade jag bilen - det gick inte snyggt, men det gick. Den hackade och huttrade, ville inte komma igång, men när jag sedan följde mjukt efter med gaspedalen i det mest lovande moment:rolleyes:, så varvade motoren upp. Trögt men ändå. Alltså nu dög det med de gamla tändstiften - tre veckor sedan gick det inte att starta bilen med dom.
Så här har jag hållit på ett tag nu - en byteskarusell mellan tre olika uppsättningar av tändstift av varierande märken. Och det hjälper inte att bara ta ut tändstiften, blåsa rent dom med tryckluft och skruva tilbaka dom igen. Nehej, det skall vara de tändstiften, som tidigare inte dög. Det har börjar verkar riktigt mysko - någon med nya goda råd?roll
Senast redigerat av tepponen (21 maj 2011)

Sök