5609
Sök

Brun sörja i kylarvätskan.?

118 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Hej!
Min flickvän har en golf 3-93:a. den läcker massa kylarvätska och så finns det som brun sörja i kylarvätskan. har för mig att det kan va olja som läcker in och kollade då motoroljan och den är miss färgad och vattnig.
är det de här felet?
vet nån ungefär hur mycket det skulle kosta hos verkstad å fixa detta? om det är värt det eller om det blir skrot.
tacksam för svar

Rock´N Roll

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
23 maj 2011
Det låter som en topplockspackning om både oljan och vattnet är åt helvete. Det blir troligen dyrare än att köpa en ny golf om den inte är i jävligt bra skick i övrigt. Jag kan inte påstå att jag har koll på prisbilden på golf 3 men att byta en toppackning och riktplana toppen lär kosta minst 4K så är bilen halvrisig kan det vara läge att byta...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

118 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
aha okej, tack för svaret. den är rätt sliten så då får det nog bli skroten.

Rock´N Roll

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Varför skulle det kosta 4K för en toppackning och riktplaning??

Jag betalade 400:- för att plana toppen, en packning som duger finns antingen på ebay eller biltema.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Varför skulle det kosta 4K för en toppackning och riktplaning??

Jag betalade 400:- för att plana toppen, en packning som duger finns antingen på ebay eller biltema.

Nu syftade jag på om en autoriserad verkstad skulle göra det, att göra det själv är ju en annan sak. Då kan man väl får ner kostnaden kring en tusenlapp. Jag fick intrycket av att det skulle lämnas in?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
RD_87 skrev:
Nu syftade jag på om en auktoriserad verkstad skulle göra det, att göra det själv är ju en annan sak. Då kan man väl får ner kostnaden kring en tusenlapp. Jag fick intrycket av att det skulle lämnas in?

Ok, jo det är sant, på verkstad lär det kosta något sånt.

Sök