Inför: Sollefteå Big Meet & Crusing, Sollefteå Camping Risön 28/5

soyd
24 maj 2011 · 1 853 Inlägg

http://a.yfrog.com/img96/4733/sollefteabigmeet11.jpg

Arrangörer: SMF-Sollefteå
Karta: Hitta till träffen
Bilder från fjolårets träff: Eftersnack: Sollefteå Big Meet & Cruising 30/5 (BILDER)

/mvh soyd

tjarniz
25 maj 2011 · 361 Inlägg

jasså det är iår oxå skaru dit soyd ?'

soyd
25 maj 2011 · 1 853 Inlägg

tjarniz skrev:
jasså det är iår oxå skaru dit soyd ?'

Jao jag tänkte ju det om det nu blir skapligt väder (uppehåll).

Ni hakar väll på om det blir väder va smile ?

/mvh soyd

tjarniz
25 maj 2011 · 361 Inlägg

soyd skrev:

tjarniz skrev:
jasså det är iår oxå skaru dit soyd ?'

Jao jag tänkte ju det om det nu blir skapligt väder (uppehåll).

Ni hakar väll på om det blir väder va smile ?

/mvh soyd

inte tagit ut fanskapet än står i garaget dammigare än nånsin ;P
men är det fint väder hade det varit perfekt med en premiär tur smile

soyd
25 maj 2011 · 1 853 Inlägg

tjarniz skrev:

soyd skrev:

tjarniz skrev:
jasså det är iår oxå skaru dit soyd ?'

Jao jag tänkte ju det om det nu blir skapligt väder (uppehåll).

Ni hakar väll på om det blir väder va smile ?

/mvh soyd

inte tagit ut fanskapet än står i garaget dammigare än nånsin ;P
men är det fint väder hade det varit perfekt med en premiär tur smile

Aha men nu är det väll ändå dax att damma av den wink snart juni ju!, mer sommar blir det ju inte smile

/mvh soyd

Larre
25 maj 2011 · 16 Inlägg

kommer nog komma med diseln smile

BMW 3,0cs E9 "Living The Dream" (1973)
TheExiquter
26 maj 2011 · 11 Inlägg

Är det något samlat gäng som ska åka från Kramfors?

tjarniz
26 maj 2011 · 361 Inlägg

TheExiquter skrev:
Är det något samlat gäng som ska åka från Kramfors?

inte hört nått om det än.. tro många låter vädret bestämma lite smile
tyvärr ser det mörkt ut på kartan idag igen gaaah! SOL !

soyd
26 maj 2011 · 1 853 Inlägg

Om ni åker från Kramfors så kör ni väll inte RV90 (Sprängningen, vägbygget vid lesjön...) Jag skulle ju avråda er att åka där.. Sist jag åkte där får någon månad sedan med vinter bilen så var det redan då stora hål i vägbanan av fallande sten osv. Så jag rekommenderar er starkt att dra via Nyland, endera Prästmon eller Undroms vägen.. Och att åka runt lesjön på en grus väg med tungtrafik är då inget alternativ för mig i alla fall smile

Men är det skapligt väder så kan jag nog ansluta en liten korets om ni kör via Nyland. Jag tänkte åka någon av Prästmon eller Undrom...

En annan grej är ju att om det regnar hela dagen imorgon, som det nu tyvärr ser ut att göra just nu sad . Det är ju en gräsplan vi skall köra in på om man vill ställa upp bilen. Och är det då värsta leråkern så vete f*n om jag vill köra ner bilen i den... Så sjunker den ner så kommer man inte hem sedan sad

Jag hoppas på att vädret blir bra imorgon också smile

/mvh soyd

tjarniz
26 maj 2011 · 361 Inlägg

soyd skrev:
Om ni åker från Kramfors så kör ni väll inte RV90 (Sprängningen, vägbygget vid lesjön...) Jag skulle ju avråda er att åka där.. Sist jag åkte där får någon månad sedan med vinter bilen så var det redan då stora hål i vägbanan av fallande sten osv. Så jag rekommenderar er starkt att dra via Nyland, endera Prästmon eller Undroms vägen.. Och att åka runt lesjön på en grus väg med tungtrafik är då inget alternativ för mig i alla fall smile

Men är det skapligt väder så kan jag nog ansluta en liten korets om ni kör via Nyland. Jag tänkte åka någon av Prästmon eller Undrom...

En annan grej är ju att om det regnar hela dagen imorgon, som det nu tyvärr ser ut att göra just nu sad . Det är ju en gräsplan vi skall köra in på om man vill ställa upp bilen. Och är det då värsta leråkern så vete f*n om jag vill köra ner bilen i den... Så sjunker den ner så kommer man inte hem sedan sad

Jag hoppas på att vädret blir bra imorgon också smile

/mvh soyd

undra hur prästmovägen är nu om det är guppi gupp väg där fortfarande.. ha du åkt där nått ?

soyd
26 maj 2011 · 1 853 Inlägg

tjarniz skrev:

soyd skrev:
Om ni åker från Kramfors så kör ni väll inte RV90 (Sprängningen, vägbygget vid lesjön...) Jag skulle ju avråda er att åka där.. Sist jag åkte där får någon månad sedan med vinter bilen så var det redan då stora hål i vägbanan av fallande sten osv. Så jag rekommenderar er starkt att dra via Nyland, endera Prästmon eller Undroms vägen.. Och att åka runt lesjön på en grus väg med tungtrafik är då inget alternativ för mig i alla fall smile

Men är det skapligt väder så kan jag nog ansluta en liten korets om ni kör via Nyland. Jag tänkte åka någon av Prästmon eller Undrom...

En annan grej är ju att om det regnar hela dagen imorgon, som det nu tyvärr ser ut att göra just nu sad . Det är ju en gräsplan vi skall köra in på om man vill ställa upp bilen. Och är det då värsta leråkern så vete f*n om jag vill köra ner bilen i den... Så sjunker den ner så kommer man inte hem sedan sad

Jag hoppas på att vädret blir bra imorgon också smile

/mvh soyd

undra hur prästmovägen är nu om det är guppi gupp väg där fortfarande.. ha du åkt där nått ?

Jora jag har åkt där mestadels av vändorna... Då den är lite kul att köra på ändå på sina ställen lite rally kurvor då och då wink

Men den är super fin den första biten förbi flygplatsen där de bygger tågstationen osv. Sedan är den super kass i 1km. Så där får man väja för guppen och kryssa fram (Jag hoppas att de fixar det då de är klar med tågstationen och flyget). Sedan är den helt ok, men man får ta det vackert.... smile

Undroms vägen är ju hyfsat fin mest hela vägen finns en del gupp jag lagt på minnen och bromsar för annars helt ok. Men den är ju mestadels rakt fram. Är lite roligare kurvor på Prästmovägen om man nu gillar det wink

/mvh soyd

Trinket
26 maj 2011 · 69 Inlägg

hmm undra om man ska åka upp då kanske , hur funkar "utställningen" där på dagen ? bara americanare eller ?

Volkswagen Mk1 Caddy 14D "Dirty Diesel" (1987)
soyd
26 maj 2011 · 1 853 Inlägg

Trinket skrev:
hmm undra om man ska åka upp då kanske , hur funkar "utställningen" där på dagen ? bara americanare eller ?

Nä det är "ganska öppet" nu ändå om det är som förra året... Då fick vi med "nyare" bilar också ställa ut... Det var uppdelat så att de nyare bilarna stod samlade på samma yta kan man väll säga. Och americanarna på samlad yta, de blandade inte. Sen så står det ju Steet Cars på deras affisch vad som sedan räknas till street cars finns det väll säkert en del olika tolkningar på. Tror dock inte de nekar folk att ställa ut. De är nog bara glad om det blir lite bilar smile

Kika på min bilder från fjolårets träff, länk till bilderna från förra året så ser du lite vad de släppte in smile

855:an din är ju en street car så dyker du upp i den är det nog inga problem smile

/mvh soyd

Trinket
26 maj 2011 · 69 Inlägg

Kanon soyd big_smile tack för svar smile , frågan är nu bara om man ska åka till sollefteå eller hänga med på personalfesten där det blir mat, paintboll och öl tongue

Volkswagen Mk1 Caddy 14D "Dirty Diesel" (1987)
Munkens
26 maj 2011 · 349 Inlägg

Soyd: Bilderna i din länk är ju från 2009... tongue

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
soyd
26 maj 2011 · 1 853 Inlägg

Munkens skrev:
Soyd: Bilderna i din länk är ju från 2009... tongue

Hehe ops smile vart f*n var jag 2010 då big_smile ?

Jaja sorry smile

/mvh soyd

Mordiiax
26 maj 2011 · 77 Inlägg

Väderprognosen blir bättre och bättre! 15 grader och sol på kvällen tongue

svenna945
27 maj 2011 · 21 Inlägg

Hoppas på bra väder, då svänger man nog ner med golfen. smile

Volkswagen Golf mk3 GT "Brock" (1994)
Volkswagen passat 1.8T "Blueline" (2003)
soyd
27 maj 2011 · 1 853 Inlägg

Mordiiax skrev:
Väderprognosen blir bättre och bättre! 15 grader och sol på kvällen tongue

Sweet!, hoppas det slutar regna fram åt kvällen nu så det hinner torka upp lite inför morgondagen hade ju varit optimalt smile

/mvh soyd

TheExiquter
27 maj 2011 · 11 Inlägg

Bättre väder nu ser jag smile  Verkar det bli något från K-fors ich till träffen lr till snurrandet på kvällen?
Får  se om man Tar TSQ lr CLK Kompresor.

Ska folket åka dit med

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang