6462
Sök

Förgasarproblem på strombergförgasare, volvo duett-68

329 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
• Bilmodell
Volvo duett -68 miltal, okänt, men b20 motorn är delvis renoverad
i orginalskick förutom att en b23 bränslepump sitter monterad (vad blir skillnaden mot orginal?)

felet är det att när jag skulle starta motorn så börja det droppa bensin under förgasaren, ur en plastplugg, och när jag drog ur den så forsa det ur bensin, jag antar att det är någon sorts bottenplugg i flottören? tittar jag in i hålet så sitter nålen.

jag vet med mig att jag vollat felet, då när jag blåste rent motorn, motorrummet från slipdamm, så gick jag för nära förgasaren med blåsmunstycket, och när jag häll över ett hål, som jag tror är någon sorts av avluftning till flottören, (efter att sökt runt lite) då när jag blåste i hålet så small det till i förgasaren, och bottenpluggen åkte ur. och nu när detta fel upståt så undrar jag följande:

jag måste ha fyllt flottören med luft?
när bottenpluggen åkte ur, kan det ha funnits något mer som åkte ur som, gjort förgasaren defekt?
jag noterade att o-ringen på bottenpluggen skavts/skurits sönder, det måste vara därför förgasaren läcker?
och eftersom en b23 soppapump sitter på, vad blir skillnaden mot orginal? ger denett förhögt tryck?

okey, det var nog allt, kanske skrivit lite luddigt, eller lagt tråden fel, men tror det blevrätt. men försökte beskriva mitt problem så bra som möjligt, och jag behöver värkligen hjälp!

tacksam för svar, Mvh Alexander

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

Sök