Golf R32 Sedan. (Bora goes R32) Full convert

Att skapa den bil som VW aldrig tillverkade.
  • 247 Följare
  • 318 321 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 september 2019
_DamnIt R1 driver!
3 maj 2013 · 5 128 Inlägg

Sjukt kul att du fått den godkänd till slut! Grattis! smile

Gizmojohan
4 maj 2013 · 3 295 Inlägg

Grattis!!

Edge EVOLUTION GARAGE
7 maj 2013 · 1 837 Inlägg

Grymt! Grattis! wink

//Edge
T0bbster
23 maj 2013 · 280 Inlägg

Så där ja.

Nu har Boran hittat ett nytt hem. Kommer att sakna den, men nu blir det nya äventyr. smile

Tack för alla som följt tråden och gillat bilen.

Over and out!

robininfOCUS Med lem
23 maj 2013 · 768 Inlägg

Synd! Något nytt på g?

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
T0bbster
23 maj 2013 · 280 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Synd! Något nytt på g?

Måste ju köpa en ny bil, men det blir inget revolutionerande direkt.

Vi får se vad som händer med den. smile

matteeee Ingen himmel är så blå som min
24 maj 2013 · 2 972 Inlägg

Har du koll på hur många timmar du la ner på den? Slå ihop dom med en vettig timpeng, lägg till delarnas kostnad och se hur mycket du förlorade på den smile
Du skulle inte sålt wink (För du kan inte ha fått så bra betalt att det lönade sig väl??????)

Ser fram emot ett nytt kuligt projekt oavsett, för du kan väl inte åka helt original?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
T0bbster
24 maj 2013 · 280 Inlägg

matteeee skrev:
Har du koll på hur många timmar du la ner på den? Slå ihop dom med en vettig timpeng, lägg till delarnas kostnad och se hur mycket du förlorade på den smile
Du skulle inte sålt wink (För du kan inte ha fått så bra betalt att det lönade sig väl??????)

Ser fram emot ett nytt kuligt projekt oavsett, för du kan väl inte åka helt original?

Ska man börja räkna timmar och räkna timpenning på det så ska man nog se sig om efter en annan hobby.
Eller så ska man nog se till att börja bygga bilar på beställning och ta bra betalt för det.

Min egen tid är det enda jag kan se till att få gratis, därför ingen mening att räkna den.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
24 maj 2013 · 2 972 Inlägg

Farligt att se sin egen tid som gratis, men jag förstår vad du menar!

Hoppas få se fler sjukt bra projekt från din sida iaf!!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Putteliten
24 maj 2013 · 9 077 Inlägg

matteeee skrev:
Farligt att se sin egen tid som gratis, men jag förstår vad du menar!

Hoppas få se fler sjukt bra projekt från din sida iaf!!

Man kan inte alltid räkna sin egen tid i pengar, speciellt inte när man stylar eller bygger om en bil. För det är ingen annan som ser något värde i det när man ska sälja.

Skillnad är när det handlar om renoverade veteranbilar, jänkare eller hemmabyggda roddar mm. Då kan man få betalt för sin tid, men det är inga jättepengar ändå.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
24 maj 2013 · 2 972 Inlägg

Putteliten skrev:

matteeee skrev:
Farligt att se sin egen tid som gratis, men jag förstår vad du menar!

Hoppas få se fler sjukt bra projekt från din sida iaf!!

Man kan inte alltid räkna sin egen tid i pengar, speciellt inte när man stylar eller bygger om en bil. För det är ingen annan som ser något värde i det när man ska sälja.

Skillnad är när det handlar om renoverade veteranbilar, jänkare eller hemmabyggda roddar mm. Då kan man få betalt för sin tid, men det är inga jättepengar ändå.

Du missförstod mig helt. Jag sa bara att det är farligt att se sin tid som gratis. Inte att man därför ska räkna sin tid i pengar....

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
T0bbster
24 maj 2013 · 280 Inlägg

matteeee skrev:

Putteliten skrev:

matteeee skrev:
Farligt att se sin egen tid som gratis, men jag förstår vad du menar!

Hoppas få se fler sjukt bra projekt från din sida iaf!!

Man kan inte alltid räkna sin egen tid i pengar, speciellt inte när man stylar eller bygger om en bil. För det är ingen annan som ser något värde i det när man ska sälja.

Skillnad är när det handlar om renoverade veteranbilar, jänkare eller hemmabyggda roddar mm. Då kan man få betalt för sin tid, men det är inga jättepengar ändå.

Du missförstod mig helt. Jag sa bara att det är farligt att se sin tid som gratis. Inte att man därför ska räkna sin tid i pengar....

Förstår inte riktigt resonemanget att det skulle vara "farligt"?
Det enda som jag skulle kunna tycka var tråkigt om man ser sin tid som gratis och sen jobbar åt någon annan. Då kan det bli en smula fel, så länge tiden går till mig personligen och till min hobby går det inte att räkna om till pengar.

Saker och tid betingar endast det värde som någon är villig att betala för det.

T0bbster
28 maj 2014 · 280 Inlägg

Har hört ryktas om att Boran bytt ägare ännu en gång. Vore ju skoj att se om den nya ägaren finns här?
Ev framtidsplaner? Ska den äntligen få den effekt den förtjänar?


smile

Twins Twins Bil & Plåt
31 maj 2014 · 2 577 Inlägg

T0bbster skrev:
Har hört ryktas om att Boran bytt ägare ännu en gång. Vore ju skoj att se om den nya ägaren finns här?
Ev framtidsplaner? Ska den äntligen få den effekt den förtjänar?


smile

det är väl bara att fråga förra ägaren, och be honom m namn till den nya ägaren smile?
eller så slår du upp regnumret på trafikverket

Senast redigerat av Twins (31 maj 2014)

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
2 juni 2014 · 2 972 Inlägg

Twins skrev:

T0bbster skrev:
Har hört ryktas om att Boran bytt ägare ännu en gång. Vore ju skoj att se om den nya ägaren finns här?
Ev framtidsplaner? Ska den äntligen få den effekt den förtjänar?


smile

det är väl bara att fråga förra ägaren, och be honom m namn till den nya ägaren smile?
eller så slår du upp regnumret på trafikverket

Hur ger det svar om ägaren finns här (garaget.org) eller vad som kan tänkas göras med den i framtiden?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 juni 2014 · 6 170 Inlägg

matteeee skrev:

Twins skrev:

T0bbster skrev:
Har hört ryktas om att Boran bytt ägare ännu en gång. Vore ju skoj att se om den nya ägaren finns här?
Ev framtidsplaner? Ska den äntligen få den effekt den förtjänar?


smile

det är väl bara att fråga förra ägaren, och be honom m namn till den nya ägaren smile?
eller så slår du upp regnumret på trafikverket

Hur ger det svar om ägaren finns här (garaget.org) eller vad som kan tänkas göras med den i framtiden?

Man får kontakt med nya ägaren och kan fråga han ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang