5578
Sök

Volvo V70, 170, årsmodell 04, 21000 mil

4 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Hej!
Har nyss bliviit ägare av en V70 -04. Har aldrig ägt en V70 innan och har några frågor ang vissa egenskaper i bilen.
1, Under körning känner jag små vibrationer i gaspedalen. Kan vara vibrationer från underlaget jag kör på eller vibrationer från motorn. Känner ni samma?
2. Vid acceleration känns det ibland som att motorn får en extra "skjuts". Känns nästan som att bensinen liksom rinner till... Har ingen turbo eller så, utan en 170 motor. Kan det vara så att det är resultat av att AC-n jobbar? Har alltid AC-n igång
3. Vid körning över gubb eller ojämnheter i marken, så knarrar det från vänstersidan. Det låter som att det kommer från stötdämparna. Vad kan det vara?
4. Har ännu så länge inte kört utanför 50-skyltarna, dvs mest stadskörning. Dock tycker jag bilen drar nästan onormalt mycket. 48 mil på 51 liter, e det normalt?

Som ni säkert kan gissa är jag inte direkt kunnig på bilar och hade gärna fått tips på ifall jag behöver lämna in bilen för service eller ej.

hellaflush!
1 266 Inlägg
28 maj 2011
Den har bara dragit lite över 1liter per mil. Och det är absolut inget onormalt! Prova kör den på en lång tur på landsväg, så ska du se att bränsleförbrukningen blir mycket lägre.

Sök