Köpråd: Volvo 240 turbo

AlexPerry
1 juni 2011 · 105 Inlägg

Hej hej tjena halloj, ska åka och kika på en Volvo 240 turbo i dagarna ( årsmod 86-87? )finns det något speciellt man skall kolla efter som är vanligt bland de här bilarna ? Tack på förhand

// 🖕
loow Jävel
1 juni 2011 · 2 018 Inlägg

Jag har skruvat 240 turbo som hade stått i nåra år så att de mekaniska insprutet hade kläggat igen, den bilen fick vi aldrig fart på sen hmm
Så kolla att sprutet fungerar bra, de är jävligt knepigt om man inte kan de.

You got to risk it, to get the biscuit :)
AlexPerry
1 juni 2011 · 105 Inlägg

Plankpojk skrev:
Jag har skruvat 240 turbo som hade stått i nåra år så att de mekaniska insprutet hade kläggat igen, den bilen fick vi aldrig fart på sen hmm
Så kolla att sprutet fungerar bra, de är jävligt knepigt om man inte kan de.

// Skall tänkas på! smile

// 🖕
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 juni 2011 · 13 669 Inlägg

blir väldigt svårt att hitta en 240turbo 86-87 då sista årsmodellen är 85

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Grimling Professionell amatör
2 juni 2011 · 451 Inlägg

Growe skrev:
blir väldigt svårt att hitta en 240turbo 86-87 då sista årsmodellen är 85

Tänkte precis samma.. Om den är konverterad så kolla så den är reggad och hur seriöst gjort det är, ungdomsskruvad skitkonvertering är ju värt mindre än en förgasarmotor IMO..

Senast redigerat av Grimling (2 juni 2011)

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
johanboden
2 juni 2011 · 129 Inlägg

och så fort det är en ungdom som har skruvat så är de slarvjobb, eller vad?! jag (17år) skulle aldrig göra en slarvig turbokonvertering på nån bil alls.

xXSammy
2 juni 2011 · 6 566 Inlägg

^
^

Som ungdom är man ju bäst och väldig exakt? Visst finns de många som kan och gör rätt, liksom många som gör fel..

Kolla noga så det sitter i en original motor i bilen, kan kollas via chassinumret

De/Dem
xorox_88 Smack that ass!!
2 juni 2011 · 2 953 Inlägg

tror han menar mer på att ungdomar kanske inte har så mkt pengar å lägga ner på konverteringen så det inte blir nå bra

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Grimling Professionell amatör
2 juni 2011 · 451 Inlägg

johanboden skrev:
och så fort det är en ungdom som har skruvat så är de slarvjobb, eller vad?! jag (17år) skulle aldrig göra en slarvig turbokonvertering på nån bil alls.

Läser slarvigt gör du(17år) iaf tongue Jag skrev att man ska kolla hur seriöst gjort det är, en oseriös konvertering är ju inget att ha men en seriös sådan kan funka minst lika bra som en originalturbo.

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
johanboden
2 juni 2011 · 129 Inlägg

jag vet vad du skrev, och du skrev också att en ungdomsskruvad skitkonvertering inte är värt något. vad jag menade är att en ungdom som konverterar kan lika gärna göra det bättre än nån som börjar bli till åren. man ska inte haka upp sig på hur gammal ägaren är, utan vad han/hon har för kunskap och noggrannhet om jobbet

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 juni 2011 · 17 378 Inlägg

Whatever. Skippa pajkastning nu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang