Inför: VCET REUNION - 20110702-03

Formula
2 juni 2011 · 398 Inlägg

VCET REUNION


http://d12498317.u143.surftown.se/uploads/images/vcetreunion.jpg


VCET REUNION


BRACKET SUNDAY 2011




VÅRGÅRDA FLYGFÄLT 2/7- 3/7-2011

NATIONELL DRAGRACINGTÄVLING FÖR BIL ÖVER 1/8MILE.

SAMT

BLACKRACE PRO

LÖRDAG 17-21 OCH SÖNDAG 10-17

DEPÅN ÖPPNAR LÖRDAG KL 15.00

UPPVISNING MED GRYMMA DRAGRACING FORDON, BIL/MC UTSTÄLLNING, BILLJUD, KIOSK SERVERING M.M.

EN HELG MED ACTION OCH FART!!!

ANMÄLA GÖRS PÅ PLATS!

FÖR MER INFO KONTAKTA.

MARCUS
TEL: 0738-288493

Senast redigerat av Formula (19 juni 2011)

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
persson88
2 juni 2011 · 84 Inlägg

den 2 juni är ju idag?

Formula
2 juni 2011 · 398 Inlägg

persson88 skrev:
den 2 juni är ju idag?

Det stämmer.... och 2 JULI är om en månad. smile

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
hedley Saaboholic
2 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Vilka klasser?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Ghost Rider
2 juni 2011 · 466 Inlägg

detta kanske man ska kika på smile

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
Formula
2 juni 2011 · 398 Inlägg

Lite förtydligande.

På Lördag kväll är det Blackrace Pro (för både bil och MC).
På Söndag är det Money Bracket och Blackrace Pro (för både bil och MC).

Money Bracket är helt enkelt Bracketracing med vinstpengar.

Förklaring på Bracket från Wikipedia:

Bracket är en tävlingsform inom dragracing där föraren själv sätter sin tid som föraren sedan tävlar med. Tävlingen är ju en utslagstävling där olika förare startar mot varandra tills en återstår. Den tid som man anger som dial in är den tid som man sedan jämförs mot. Man får inte köra fortare än sitt dial in. När två tävlar så får den föraren med det högsta dial in starta före den andra föraren med lika många sekunder eller delar därav som skiljer båda förarna.

Om förare A har ett dial in på 10,50 och förare B har ett dial in på 10,00 så får förare A starta 0,5 sekunder innan förare B. Den som kommer först till mål utan att köra under sin tid är vinnare. Om båda underskrider sitt dial-in vinner den som gör det med minsta marginal, alltså är närmast dial-in.

Tävlingarna kan bli mycket spännande och jämna där endast reaktionstiden kan skilja mellan förarna.

Teoretiskt så skall alltså bilarna köra över mållinjen samtidigt, men den som har bäst reaktionstid och känner sin bil bäst, Vinner!
I och med att man själv väljer Dial-In så behöver man inte ha en monstersnabb racebil. En långsammare bil kan vinna över en snabbare. Det är skickligheten på föraren som spelar roll!

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
hedley Saaboholic
2 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Formula skrev:
Lite förtydligande.

På Lördag kväll är det Blackrace Pro (för både bil och MC).
På Söndag är det Money Bracket och Blackrace Pro (för både bil och MC).

Money Bracket är helt enkelt Bracketracing med vinstpengar.

Förklaring på Bracket från Wikipedia:

Bracket är en tävlingsform inom dragracing där föraren själv sätter sin tid som föraren sedan tävlar med. Tävlingen är ju en utslagstävling där olika förare startar mot varandra tills en återstår. Den tid som man anger som dial in är den tid som man sedan jämförs mot. Man får inte köra fortare än sitt dial in. När två tävlar så får den föraren med det högsta dial in starta före den andra föraren med lika många sekunder eller delar därav som skiljer båda förarna.

Om förare A har ett dial in på 10,50 och förare B har ett dial in på 10,00 så får förare A starta 0,5 sekunder innan förare B. Den som kommer först till mål utan att köra under sin tid är vinnare. Om båda underskrider sitt dial-in vinner den som gör det med minsta marginal, alltså är närmast dial-in.

Tävlingarna kan bli mycket spännande och jämna där endast reaktionstiden kan skilja mellan förarna.

Teoretiskt så skall alltså bilarna köra över mållinjen samtidigt, men den som har bäst reaktionstid och känner sin bil bäst, Vinner!
I och med att man själv väljer Dial-In så behöver man inte ha en monstersnabb racebil. En långsammare bil kan vinna över en snabbare. Det är skickligheten på föraren som spelar roll!

Fräckt!
Om jag inte kommer och kör så kommer jag och kollar iallafall då jag inte har en aning om vad min dial in skulle ligga på tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
OUTLAW1
2 juni 2011 ·

vilka krav har ni på kläder när det gäller mc?

Formula
3 juni 2011 · 398 Inlägg

hedley skrev:
Fräckt!
Om jag inte kommer och kör så kommer jag och kollar iallafall då jag inte har en aning om vad min dial in skulle ligga på tongue

Först så kör man bilen massa gånger för att öva in sig på startträdet och lära känna sin bil både vad det gäller starter och hur snabbt den går. Man brukar få många chanser att testa bilen. Sedan på eftermiddagen så börjar själva "tävlingen".

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Formula
3 juni 2011 · 398 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
vilka krav har ni på kläder när det gäller mc?

Om jag minns rätt så är det sedvanligt MC-ställ, hjälm, handskar etc.
Kolla på www.blackrace.nu för säkerhets skull.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
OUTLAW1
3 juni 2011 ·

Formula skrev:

OUTLAW1 skrev:
vilka krav har ni på kläder när det gäller mc?

Om jag minns rätt så är det sedvanligt MC-ställ, hjälm, handskar etc.
Kolla på www.blackrace.nu för säkerhets skull.

tyvärr ingen aktuell info på den sidan..tror dessutom den ligger i träda om man ser till när det var liv i det forumet senast..
krav på:
helt ställ?
delat ställ?
coretex delat?
ryggskydd?
hjälm?
handskar?
stövlar?
ge mig en liten lista..vill gärna köra lite med fighter bladen...

Formula
6 juni 2011 · 398 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

Formula skrev:

OUTLAW1 skrev:
vilka krav har ni på kläder när det gäller mc?

Om jag minns rätt så är det sedvanligt MC-ställ, hjälm, handskar etc.
Kolla på www.blackrace.nu för säkerhets skull.

tyvärr ingen aktuell info på den sidan..tror dessutom den ligger i träda om man ser till när det var liv i det forumet senast..
krav på:
helt ställ?
delat ställ?
coretex delat?
ryggskydd?
hjälm?
handskar?
stövlar?
ge mig en liten lista..vill gärna köra lite med fighter bladen...

Jag vet tyvärr inte. Skall kolla upp detta och återkommer.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Formula
7 juni 2011 · 398 Inlägg

Kopierat från http://www.blackrace.nu
Vid körning av Blackrace Pro gäller följande:
1. Alla tvåhjuliga motorfordon skall uppvisa giltig trafikförsäkring för fordonet.
2. Fordonet skall ha fungerande belysning, bromsar på såväl fram som bakhjul.
3. Föraren skall ha för fordonet avsedd hjälm, ryggplatta, kraftiga handskar, grova kängor av kraftig typ som täcker ankeln.
4. Förare skall bära heltäckande skyddsklädsel för MC-åkning som t.ex. overall, jacka och byxor i skyddande material som skinn eller s.k. GoreTex-plagg med CE-godkända skydd.
5. Fordonen får ej avverka sträckan på en tid underskridande 6,0 sekunder.
6. Körkort för det gällande fordonet skall uppvisas.
7. Dragracing-slicks ej tillåtet.

För både Blackrace och Blackrace Pro gäller att bil och MC/moped inte får mötas i samma heat.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
OUTLAW1
7 juni 2011 ·

tackar vi för..rätt generösa regler kan tyckas...

ska bli kul detta...

Tengu1969
16 juni 2011 · 1 396 Inlägg

Hoppas det kommer mycket bilar!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
OUTLAW1
16 juni 2011 ·

blir nog körning för min del med mc om det blir bra väder..annars bilen..*ler*
kul när det inte är hästkrafterna som bestämmer utan körkunskapen*ler*

Formula
16 juni 2011 · 398 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
blir nog körning för min del med mc om det blir bra väder..annars bilen..*ler*
kul när det inte är hästkrafterna som bestämmer utan körkunskapen*ler*

Kul att du skall köra! smile

Kom på att det behövs ett litet förtydligande till. Bracket tävlingen är enbart för bilar. MC körningen är Blackrace Pro.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Tengu1969
20 juni 2011 · 1 396 Inlägg

Finns det Prova-på licens för bracket?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang