Eftersnack: Vingåkraträffen 4 juni 2011

Najs
5 juni 2011 ·

chrizz skrev:
Mycket damm var det, det får vi nog titta på nästa år om det går att lösa på något sätt.

Jag fick tipset igår om att man kan salta marken innan, och att det tydligen ska binda dammet något. Någon som vet om det stämmer?

vatten o jod funkar me kör vi på grusvägarna där vi är inne me lastbilarna. blir dock lite missfärgat om de regnar några dagar efter så salt o vatten är nog bättre.

brände mig som attans i nacke o axlar trotts solskydd men de kan de va värt på sveriges trevligaste bilträff.
tack realcar, garaget och övriga arangörer och även ett stort tack till alla "vanliga" människor som kom o titta på våran hobby

Senast redigerat av Najs (5 juni 2011)

Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
5 juni 2011 · 205 Inlägg

Tackar Realcar o Garaget för träffen igår. Vädret var bäst och organitionen och förberedelser mycket bra. Om träffen varit på en gräsyta hade det blivit garanterat full poäng, men ingen kan ju trolla..

Jobbat med folkracetävlingar på grusbana i 11 år och kan rekommendera rejält med vägsalt nästa år ca en vecka innan träffen. Det kommer binda det där satans dammet utmärkt ;-)

Återigen tack för en härlig dag med glada miner och trevliga människor ;-)

Fanns ganska mycket mer yta tom tyckte jag..va det ni som anmält er och inte dök upp? Man måste ha ordning på bitarna och komma när man anmält sig, det är min åsikt..  /svana

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
nicke8
5 juni 2011 · 218 Inlägg

chrizz skrev:
Mycket damm var det, det får vi nog titta på nästa år om det går att lösa på något sätt.

Jag fick tipset igår om att man kan salta marken innan, och att det tydligen ska binda dammet något. Någon som vet om det stämmer?

japp det stämmer fint de

tsdi Egenföretagare
5 juni 2011 · 2 496 Inlägg

Riktigt bra!

Lite saker jag reagerade på att tänka på till nästa år är väl att kanske försöka få dit lite mera speciella bilar. Eller ha lite högre tröskel för att bli antagen! Bara min åsikt. Men hellre kvalite än kvantite!

Tack till killarna i Silvriga 9000'n som hjälpte mig igång med 530D'n (generator / laddrelä gick sönder på vägen till träffen!)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Nightmare89
5 juni 2011 · 939 Inlägg

tsdi skrev:
Riktigt bra!

Lite saker jag reagerade på att tänka på till nästa år är väl att kanske försöka få dit lite mera speciella bilar. Eller ha lite högre tröskel för att bli antagen! Bara min åsikt. Men hellre kvalite än kvantite!

Tack till killarna i Silvriga 9000'n som hjälpte mig igång med 530D'n (generator / laddrelä gick sönder på vägen till träffen!)

Hm hur menar du då? att de ska vara mer ombyggda bilar elelr var det för mycket sunk bilar tycker du?

Sj tyckte jag det var hög standard på bilarna^¨

Derbi
5 juni 2011 · 1 531 Inlägg

Högre nivå på bilarna går väl knappast att få? Enligt mig va det toppklass på alla bilar.

Superior-Micke_J
5 juni 2011 · 192 Inlägg

Första Selected galleriet är uppe från träffen igår! Christoffer Talvis @ Greenlight Magazine som fixat det. In och kika på alla 20 i Superior-bloggen!

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … -vingaker/

http://main.superiorimports.se/wp-content/gallery/vingaker-talvis/img_0165.jpg

http://main.superiorimports.se/wp-content/gallery/vingaker-talvis/img_0145.jpg

http://main.superiorimports.se/wp-content/gallery/vingaker-talvis/img_0102.jpg

WooDMaN WooDMaN´s Buller golf :)
5 juni 2011 · 1 834 Inlägg

Man får tacka för en riktigt härligt träff med massa goa människor.
En eloge till Realcar & Garaget.org som gjorde denna träff.

För lite bilder e det bara ta sig en titt i bloggen min http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=101193




//WooDMaN

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |
Michael Hjalmar
5 juni 2011 · 90 Inlägg

fy fasen va najs träff det blev smile håller med föregående skribenter, allt var klockrent, förutom allt damm som sabbade finputsningen på kälkarna.
trevligt folk, bra jobb ifrån arrangörerna, perfekt väder...ja, vad mer kan man begära? smile alla tummar upp!

Dodge Charger "Christine" (2008)
Audi_powah
5 juni 2011 · 1 515 Inlägg

Riktigt bra träff indeed! Blev lite tjatigt att vara där för oss som var på platts klockan 06.00 big_smile

Som sagt så var allt damm det enda som var riktigt störande...jag som hade polerat/vaxat bilen i ca 2h innan utställning sad, men för övrigt så var det en super trevlig träff med mycket gott folk och riktigt fina bilar!

Senast redigerat av Audi_powah (5 juni 2011)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Never0nline
5 juni 2011 · 71 Inlägg

Hade en toppen dag, blev dock röd som kräfta på armar och nacke men det var det värt! big_smile

Saab 9-3 Turbo X "Aero V6" (2008)
TengarN
5 juni 2011 · 98 Inlägg

Jätte bra träff! Grymma bilar och sen tok fint väder var riktigt kul smile blev riktigt kär i Audi A4an ljudbilen big_smile kanon träff!

Renault Mégane Coupé "MaggaN" (1998)
Snofi -Team Moisty Racing-
5 juni 2011 · 842 Inlägg

Vart är alla bilder ? smile

Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Volkswagen Caddy "B2" (2011)
dengus Bilplastreperatör
5 juni 2011 · 87 Inlägg

Snofi skrev:
Vart är alla bilder ? smile

http://www.garaget.org/events/?e=175&c=1

gzon
5 juni 2011 · 50 Inlägg

Tack för en trevligt träff! Jag tycker att kvaliten var mycket bra på träffen och färre ofärdiga och riktigt dåliga bilar än på Elmiamässan i år/förra året så ni som sållade ansökningarna gjorde ett bra jobb! smile

//Martin
Gzon Tuning AB
Mazda RX-7 "Pro Street TAnu Winner 2016" (1987)
lego Rotaryhead
6 juni 2011 · 155 Inlägg

Jag tyckte det var en grym träff, hög kvalitet på de flesta bilar faktiskt. Det blir garanterat ett besök nästa år igen!

Mazda RX-7 FD3S TYPE-R "Superior JDM" (1993)
tsdi Egenföretagare
6 juni 2011 · 2 496 Inlägg

_r0bin skrev:

tsdi skrev:
Riktigt bra!

Lite saker jag reagerade på att tänka på till nästa år är väl att kanske försöka få dit lite mera speciella bilar. Eller ha lite högre tröskel för att bli antagen! Bara min åsikt. Men hellre kvalite än kvantite!

Tack till killarna i Silvriga 9000'n som hjälpte mig igång med 530D'n (generator / laddrelä gick sönder på vägen till träffen!)

Oerfaren kommentar, vissa av bilarna kanske inte håller samma klass som de båda asgrymma audi a4 som plocka hem mest priser, men folk har ändå lagt ner tid, själ och hjärta i sina bilar, och du tycker dom inte passa där? T ex min bil, en 325 cab, inget med den, en vanlig bil, men med M3 Evo breddning, visa mig en till likadan bil i Sverige så blir ja grymt impad, lovar att du inte hittar. Eller den gamla amazonen som var helt original, ny lack var de enda, men de kanske inte är tillräckligt mycket klass för dig din uppblåsta åsna.. De måste väl vara full pimpat så de inte ens går att köra biljäveln enligt dig?

Vad är det för fel på folk som dig?

Uppblåst åsna? För att man tycker att en corolla med 17" inte riktigt passar betyder väl inte det att jag inte tycker tex A4,n är sjukt välbyggd.

Och full pimpat? Ser det ut som jag har några "pimpade" bilar själv eller? Nej just det.. Och jag skulle aldrig komma på tanken att ställa ut någon av dom heller...

Kikat på din E30 cab på de träffar jag varit på med glädje och entuseasm som den BMW intresserade jag är. Visst själva bilen har inte sjunkit i mina ögon men en ägare som slänger ur sig en så sjukt omogen kommentar kan man ju undra vad fan som finns i skallen på...

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Grosshandlaren
6 juni 2011 · 327 Inlägg

Funderar var man bor om man skriver "uppblåst åsna".
Edit: Eskilstuna, nuff said.

Sers
6 juni 2011 · 251 Inlägg

Grosshandlaren skrev:
Funderar var man bor om man skriver "uppblåst åsna".
Edit: Eskilstuna, nuff said.

big_smile

Mazda Miata MX5 "Daily" (1991)
Audi_powah
6 juni 2011 · 1 515 Inlägg

Grosshandlaren skrev:
Funderar var man bor om man skriver "uppblåst åsna".
Edit: Eskilstuna, nuff said.

Stockholmare är ju så mycket bättre va?? lol

Och jag håller med Robin där, alla bilar som var på platts var "en klass i sig", mycket tid och tankar lagda på bilarna..och vi är ju alla intresserade utav samma sak..så att säga att de ska föredra kvalité över kvantite kan väl stämma en aning. Enligt mig var alla bilar som var där utav kvalité och speciella på någe vis.

Senast redigerat av Audi_powah (6 juni 2011)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang