Laga hål i plast bensin tank.

pukan2
6 juni 2011 · 3 182 Inlägg

på min volvo 940 är det ett hål i tanken i bak kant i mitten att av den. pukot som hade den innan har satt dit en avgasklammer som håller handbromsvajern med bultarna mot tanken som gjorde ett hål i den. nu när tanken är i plast går dom att laga, hålet är ungefär 1cm bred och 3cm långt, jag hade kemist mental hemma som jag spacklade på men kommer detta verkligen funka då tanken säker flexar lite.

vonU
6 juni 2011 · 93 Inlägg

Enda vettiga är att lämna in åt någon som kan svetsa plast.
Finns lim som kan funka, men en tub sånt kostar nästan lika mycket som en plastsvetsare tar för att lappa ihop tanken och då håller det garanterat.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
6 juni 2011 · 2 203 Inlägg

Eller så köper man ny eller fixar en tank från skroten. Kan inte vara dyrt till en gammal volvo.

pukan2
6 juni 2011 · 3 182 Inlägg

nån som vet om det är samma tank från volvo 740 år 88 som min volvo 940 91a, jag har 60L tank i min.

Senast redigerat av pukan2 (6 juni 2011)

dj_padde
6 juni 2011 · 1 813 Inlägg

laga.se har din tank. men kommer ej in å kan se priset deras sida krånglar ju fan varje dag tycker jag... !

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
6 juni 2011 · 2 307 Inlägg

Om du bara hittar samma typ plast så kan du smälta ihop det med en lödkolv.

Jag lagade min tank på en gammal 900 så å det funka perfekt. Jag smälte dock inte i nån ny plast. ljudämparen hade vänt runt bakaxeln å liksom skurit in i tanken så det blev som en lös skinflck liksom. Detta värmde jag först så det blev heklt mjukt med en varmluftspistol å sen smällte jag ihop den med lödkolven det funka alldeles utmärkt för mig iaf körde väll bilen minst 1 år efter denna reparation innan bilen skrotades av annan anledning

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
snurbo_diesel Egen företagare
6 juni 2011 · 864 Inlägg

Byt tank ist, är inte så svårt heller, och inte så dyrt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
DJ_Philip
6 juni 2011 · 129 Inlägg

finns tank spackel som är lämpad för just de här ända målet

Aero T16
6 juni 2011 · 1 327 Inlägg

Försökte laga tanken på astran det är iofs plåt men var en liten spricka i den från ett stenskott och kemisk metall håller inte. Bättre att beställa en ny tank direkt istället.

pukan2
6 juni 2011 · 3 182 Inlägg

DJ_Philip skrev:
finns tank spackel som är lämpad för just de här ända målet

vart kan man hitta det. som verkligen funkar o håller bra för plast tankar.

pukan2
6 juni 2011 · 3 182 Inlägg

jag har en tank på gång från en volvo 740 88. är det nån som vet om den passar det kommer inte sitta nån armatur i den så jag måste ta min i så fal.

vonU
7 juni 2011 · 93 Inlägg

pukan2 skrev:
jag har en tank på gång från en volvo 740 88. är det nån som vet om den passar det kommer inte sitta nån armatur i den så jag måste ta min i så fal.

Varför inte ta en från en 940 direkt? Borde finnas drivor med skrotade bilar! Kollat på bildelsbasen efter en tank? Fbt.se

pukan2
7 juni 2011 · 3 182 Inlägg

vonU skrev:

pukan2 skrev:
jag har en tank på gång från en volvo 740 88. är det nån som vet om den passar det kommer inte sitta nån armatur i den så jag måste ta min i så fal.

Varför inte ta en från en 940 direkt? Borde finnas drivor med skrotade bilar! Kollat på bildelsbasen efter en tank? Fbt.se

därför att jag kan få en av en bekant. men jag har en tank från en 940 97a ltt på gång med.

DJ_Philip
7 juni 2011 · 129 Inlägg

pukan2 skrev:

DJ_Philip skrev:
finns tank spackel som är lämpad för just de här ända målet

vart kan man hitta det. som verkligen funkar o håller bra för plast tankar.

ja hittade på OKQ8

pukan2
7 juni 2011 · 3 182 Inlägg

DJ_Philip skrev:

pukan2 skrev:

DJ_Philip skrev:
finns tank spackel som är lämpad för just de här ända målet

vart kan man hitta det. som verkligen funkar o håller bra för plast tankar.

ja hittade på OKQ8

oki kommer köpa en ny tank en då har fått tag på en för 500kr från en 940 97a en ltt. nån som vet hur det kommer o bli med den bensin pumpen i min bil. jag har en volvo 940 130hk 91a. kommer den dra med soppa eller blir det ingen skillnad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang