BERU ULTRA 7 DUX i Vtec?

TobbeSkattberg
8 juni 2011 · 15 Inlägg

Hej har en Honda med D16Z6 motor alltså vtec men ända sen jag köpte den har vtec:en krånglat till å från..... jag vet att motorn måste va 66gc, olija och vatten nivå/temp stabil, Vilket det också är! När den kommer runt 5-6k varv då vtecen ska hoppa in händer oftast inget, får inga felmeddelanden eller motorlampa som tänds.. nu till min fråga kan det ha med tänd-stiften som satt i att göra? Det är BERU Ultra 14FR-7DUX? Skulle själv vilja ha vanliga NGK(?), eller vad tror ni det kan va? hmm

Bättre att hamna i en god trekant än en ond cirkel.
Sam1r
8 juni 2011 · 485 Inlägg

kan bero på motoroljan med, va har du för olja i nu?

TobbeSkattberg
9 juni 2011 · 15 Inlägg

Har Red line High performance 5/40 Olja från Mekonomen. kan va lite från Castol 5/40 som pappa har till S80 T5:an i med.

Bättre att hamna i en god trekant än en ond cirkel.
KHRacing
9 juni 2011 ·

de har inte med stiften att göra iaf.

Sam1r
9 juni 2011 · 485 Inlägg

TobbeSkattberg skrev:
Har Red line High performance 5/40 Olja från Mekonomen. kan va lite från Castol 5/40 som pappa har till S80 T5:an i med.

jag kör med castrol magnatec 10/40 olja. men kan ju vara något annat som krånglar med

TobbeSkattberg
9 juni 2011 · 15 Inlägg

Okej okej, ja.. fan asså, vet inte va det kan va!? efter som den hoppar in ibland bara :S Är det något mer än Vatten/olje nivå samt motor temp som reglerar vtec:en?.. får ju inga fel koder eller något sådant :S

Bättre att hamna i en god trekant än en ond cirkel.
Sam1r
9 juni 2011 · 485 Inlägg

kan vara katalysatorn med kanske smile

Senast redigerat av Sam1r (9 juni 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang