3249
Sök

BERU ULTRA 7 DUX i Vtec?

15 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Hej har en Honda med D16Z6 motor alltså vtec men ända sen jag köpte den har vtec:en krånglat till å från..... jag vet att motorn måste va 66gc, olija och vatten nivå/temp stabil, Vilket det också är! När den kommer runt 5-6k varv då vtecen ska hoppa in händer oftast inget, får inga felmeddelanden eller motorlampa som tänds.. nu till min fråga kan det ha med tänd-stiften som satt i att göra? Det är BERU Ultra 14FR-7DUX? Skulle själv vilja ha vanliga NGK(?), eller vad tror ni det kan va? hmm

Bättre att hamna i en god trekant än en ond cirkel.

485 Inlägg
8 juni 2011
kan bero på motoroljan med, va har du för olja i nu?

15 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Har Red line High performance 5/40 Olja från Mekonomen. kan va lite från Castol 5/40 som pappa har till S80 T5:an i med.

KHRacing
9 juni 2011
de har inte med stiften att göra iaf.

485 Inlägg
9 juni 2011
TobbeSkattberg skrev:
Har Red line High performance 5/40 Olja från Mekonomen. kan va lite från Castol 5/40 som pappa har till S80 T5:an i med.

jag kör med castrol magnatec 10/40 olja. men kan ju vara något annat som krånglar med

15 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Okej okej, ja.. fan asså, vet inte va det kan va!? efter som den hoppar in ibland bara :S Är det något mer än Vatten/olje nivå samt motor temp som reglerar vtec:en?.. får ju inga fel koder eller något sådant :S

485 Inlägg
9 juni 2011
kan vara katalysatorn med kanske smile
Senast redigerat av Sam1r (9 juni 2011)

Nyaste forumtrådarna

Sök