4285
Sök

Kväva motor genom täppa till avgasrör, förståelse

4 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Hej! Jag har en Golf III 1.8 liter variant från 96. Min bil låter som en sportbil och har gjort det sen början även efter byte av bakre avgassystem. Idag fick jag nog och slog på extra klämmor vid katalysatorn för de om det var där den läckte, testade genom täppa till avgasröret, men bilen tenderar inte ens att DÖ!?

menar där är inte många skarvar, jag känner inga avgaser från dessa när nån annan täpper till, Kan det då vara från avgasröret vid motorn eller är det så att min bil inte behöver dö om man täpper till avgasröret, att det sipprar ut nån annanstans?

hoppas jag förklarade så ni förstår. mvh

1 567 Inlägg
12 juni 2011
Hur länge är det har du det täppt?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

4 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
5-10 sekunder kanske sen orkar jag inte hålla emot, där är ju bra blås men det borde väl ändå vara en läcka nånstans? felsökning är svårt, men den har alltid gått igenom besiktningen, jag är bara ute efter en tystare bil och kanske är det så att den bara läcker jättelite men ljuddämparen bak klarar inte av det ändå.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 juni 2011
Om det läcker tillräckligt för att påverka ljudet så hittar man läckan. Det är inte så att den läcker kring grenröret? Annars så är det nog en dämpare med dålig ljuddämpning.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
kan ju vara grenröret men vid motorrummet så låter allting fint, men man hör kanske inte pyset. problemet är att jag inte ser grenröret, bor i stan för tillfället och kan inte lyfta upp bilen utan att råka bli platt. dämparen är biltemas, men det jag stör mig på är att jag inte kan döda motorn genom kväva utblåset.

Det blir väl lagningspasta kring packningar och skarvar

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 juni 2011
jonaktiv skrev:
kan ju vara grenröret men vid motorrummet så låter allting fint, men man hör kanske inte pyset. problemet är att jag inte ser grenröret, bor i stan för tillfället och kan inte lyfta upp bilen utan att råka bli platt. dämparen är biltemas, men det jag stör mig på är att jag inte kan döda motorn genom kväva utblåset.

Det blir väl lagningspasta kring packningar och skarvar

Det är inte lätt att kväva en motor på det sättet, det orkar du inte med bara händerna. Ta hjälp av en boll så blir det lite lättare, men en motor klarar av att skapa ett jävlans tryck. Har du aldrig skjutit iväg en potatis med avgasrör? smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
jasså? jag trodde den skulle dö så fort det blev stopp, men det jävla trycket jag har kanske är ett tecken på att den inte läcker så mkt iaf? tongue besiktning imorrn, ska inte nämna det eventuella problemet, får jag anmärkning på grenröret blir jag ledsen sad, jobbigt ju

Sök