4425
Sök

Hjälp ang var choken sitter på suzuki swift-90

671 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
hej var sitter choken och hur ser den ut på en swift -90 med förgasarmotor
såg även att det var  en ganska stor mängd bensin ovanför gasspjället på tomgång  så  jag behöver snabb hjälp tack och jag har tyvärr ingen instruktionsbok till den heller

Evildan
14 juni 2011
Är väl automatchoke på Swift?
Chokespjället sitter som ett lock på förgasaren.
Detta kontrolleras av en liten arm kopplad till en "klump" med thermovax om jag inte helt missminner mig.
Finns alltså ingen chokewire om det är den du frågar efter.
Senast redigerat av Evildan (14 juni 2011)

671 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
det borde vara automatchoke på den  ja och det jag undra är om det går nån kabel till den som jag kan dra ur för choken verkar ligga på och dränka bilen
eller är det choke spjället som sitter högst upp i förgasarn  i sånt fall så är ju felet där

Evildan
14 juni 2011
aha, trodde först du letade efter chokewiren smile
tror inte den är elektroniskt styrd utan bara via kylvattnet som är kopplat till förgasaren.

Däremot kan du antagligen skruva bort spjället som ofta sitter med två skitsmå skruvar (magnetisk skruvmejsel rekommenderas starkt) eller om det sitter någon liten arm på sidan upp till spjället från styrenheten.
Jo mycket riktigt, det är spjället som sitter högst upp i förgasaren.

671 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
bra tack det är stängt hela tiden  så det finns ju en förklaring där

Evildan
14 juni 2011
hoppas det är det felet och att det är lättpillat.

671 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
det var tydligen inte felet efter att jag nu blivit bogserad hem igen och det finns inget chokespjäll på denna men först fick jag den att gå rätt hyffsat tills den blev varm så dog den och låter då som soppa brist och nu startar den inte alls

Sök