Bmw E36 325i startar ej

Lumik Däcksvarvare
19 juni 2011 · 227 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Lumik skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Prova att starta när nån sprutar startgas in i insuget.

För sent för det nu, har börjat demolera vevaxelgivaren som inte fungerade.. däremot så behöver jag veta nått knep att få bort den, vill verkligen inte loss... funderar på att köpa en gasbrännare på biltema som värmer cirka 1750grader.. är det ett smart alternativ att försöka med?

Det vettefan. Tänkte mest på att utesluta bränslepump/matningsproblem av bränsle.

aaa det är sant, men eftersom vevaxelgivaren inte fungerar måste jag ju ändå byta den..?

alternativet till att värma är ju att plocka bort fronten och få bättre utrymme, men de kostar ju en del med ny glykol som rinner ur oxå :p så är väl ungefär samma kostnad..

The legendary
Lumik Däcksvarvare
19 juni 2011 · 227 Inlägg

Ingen som vet något knep att få loss givaren?? sitter SJUKT hårt...

The legendary
Marcus_89 Biltokig elektriker
19 juni 2011 · 3 352 Inlägg

Har den suttit där sen den var ny så kan det ha ärgat fast ordentligt. Kan hända att du får slakta den

sveepa
20 juni 2011 · 110 Inlägg

hakar på lite här har en 525 93  och den strular medn går bra på tombång, lite orolig ibland men gör man ivaär me svag gas är de inga problem men så fort man trycker den så bara hostar den och tappar orken totalt. har bytt lmm och bränslefilter kollat alla stiften och överslag, fortfarande resultat löst? kan de va  den givaren på min med elr är bilen helt död om en sån pajjar? elr andra förslag?

tillägga att felet kom när ajg drog på  rätt bra och på ett ögonblick så började den hosta och  tappade orken helt, så de är ingen som kommit succesivt.

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.
BMW e38 "Släden" (1998)
BMW e30 318/325 "M50" (1988)
Marcus_89 Biltokig elektriker
20 juni 2011 · 3 352 Inlägg

Mätt upp lambdan? Hur mår kattarna? Nån tändspole som kan ah gett sig med

sveepa
20 juni 2011 · 110 Inlägg

jag har gnista på alla stift. den funkar  på högre varv med om man varvar upp den mkt mkt mkt långsamt, såfort man trycker till lite   börjar den låta blöööblööblöö o låter som den kvävs.

hur mäter man upp lamdan ?

inget rassel i katt iaf? kan de va  felppå dom äandå?

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.
BMW e30 318/325 "M50" (1988)
BMW e38 "Släden" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang