4200
Sök

Honda Accord 2,2 v-tech -97 hostar/rycker. Varför?

3 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Har en bil enligt rubriken som plötsligt en dag började hosta på låga varv i låga hastigheter. Vid högre hastigheter blir hostningarna så snabba att de upplevs som små konstanta ryckningar. Vid ngt kraftigare accelration försvinner de och bilen går kanon. Dock vid statskörning eller jämn körning på landsväg så blir det enligt ovan nämnda.
Jag har bytt tändstift, tändkablar och fördelare utan resultat. Bilen har varit inlämnad hos den lokala Honda-verkstaden men de kunde inte hitta något. De säger att de inte får några felkoder vid sökning. Någon som har förslag på åtgärd? Bilen är i övrigt välskött med regelbundna servicar.

3 Inlägg
25 juni 2011
Trådstartare
Bilen används för pendling till jobbet - ca 2,5 mil enkel väg. Är hastighetsbegränsat till 80 mest hela vägen. Försöker hålla dessa gränser men blir väl lite snabbara körning imellanåt. Tycker dock om bilkörning så den varvas gärna ur vid accelration. Bilen har i nuläget gått ca 21.000 mil.

3 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Jasså! Det var en nyhet för mig. Jag har hört att v-tec motorerna ska vara bland de bästa som gjorts. Dock har jag hört att GDI-motorerna som Mitsubishi och Volvo använde tidigare gjorde så...Men men... Dock är jag tämligen säker på att det är en av cylindrarna som slår av och på. Jag har bytt tändstift, bablar, fördelare och rotor men utan resultat. Provade nu att rycka kontakterna till spridarna och upplevde att ryckningarna försvann (även att bilen bara gick på tre cyl.) när kontakten till 4:ans cylinder drogs bort. Jag har beställt en ny spridare och ska se vad skillnaden blir efter detta...

Sök