Info om 2jz-gte och toyota supra mk4

Snitch Ointresserad.
1 juli 2011 · 936 Inlägg

Ska vi prata effekt med standardmaskin så har inte Nissan mycket att hämta mot Toyota.

http://www.youtube.com/watch?v=7OUPsNWYgZs

900whp @ 2,7bar. Standardmaskin.

Teabag appreciation club.
drazen_gti
1 juli 2011 · 807 Inlägg

Snitch skrev:
Ska vi prata effekt med standardmaskin så har inte Nissan mycket att hämta mot Toyota.

http://www.youtube.com/watch?v=7OUPsNWYgZs

900whp @ 2,7bar. Standardmaskin.

hahaha snitch måste fan vara ett troll eller nåt smile Den maskinen standard? Yeah right!

I'd rather die like a man, than live like a coward
jek
1 juli 2011 · 46 Inlägg

Org block på den!

PerfectionR Japanese Engineering
1 juli 2011 · 690 Inlägg

jek skrev:
Org block på den!

Klart blocket är orginal men inte delarna i blocket...

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
PerfectionR Japanese Engineering
1 juli 2011 · 690 Inlägg

Snitch skrev:
Ska vi prata effekt med standardmaskin så har inte Nissan mycket att hämta mot Toyota.

http://www.youtube.com/watch?v=7OUPsNWYgZs

900whp @ 2,7bar. Standardmaskin.

Standard? Svårt att tro men finns många 900hks RB30 Skylines med antingen 25 eller 26 topp.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
DanneJ
1 juli 2011 · 642 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:

jek skrev:
Org block på den!

Klart blocket är orginal men inte delarna i blocket...

http://www.zatzy.com/projekt/368001-aud … turbo.html

Kolvar, stakar, lager o.s.v i blocket är original och har säkerligen inte sett dagsljus sedan den rullade av produktionsbandet, 2jz-gte är världsberömd för sin hållbarhet och för sin sinnessjuka förmåga att kunna leverera en massa effekt med tämligen små och enkla medel. Dock diggar jag Skylines till 100% då det för mig är en perfekt allround+sportbil och lite mer bruksvänlig än vad Supran är, Skylines har en sjuk väghållning och även deras motorer går inte av för hackor när det gäller att plocka effekt.

Jag fastnade för Supran och ångrar inte en sekund att jag gjorde det, pirrar fortfarande i magen än idag varje gång jag vrider runt nyckeln smile

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Nitrometanskada Gött mos
1 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Snitch skrev:
Ska vi prata effekt med standardmaskin så har inte Nissan mycket att hämta mot Toyota.

http://www.youtube.com/watch?v=7OUPsNWYgZs

900whp @ 2,7bar. Standardmaskin.

Vi är inte dumma i huvudet, hörs lång väg att det där är en singelturbo. Bara det gör att man knappast  kan kalla det för standardmaskin.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Go_sideways
1 juli 2011 · 428 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

Snitch skrev:
Ska vi prata effekt med standardmaskin så har inte Nissan mycket att hämta mot Toyota.

http://www.youtube.com/watch?v=7OUPsNWYgZs

900whp @ 2,7bar. Standardmaskin.

Vi är inte dumma i huvudet, hörs lång väg att det där är en singelturbo. Bara det gör att man knappast  kan kalla det för standardmaskin.

Med standardmaskin så menar han såklart bottendelen!
Tror inte han så dum i huvudet att han tror att den är orginal. Vi pratar ju om hur mycket den håller för.

Nitrometanskada Gött mos
1 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Go_sideways skrev:

Nitrometanskada skrev:

Snitch skrev:
Ska vi prata effekt med standardmaskin så har inte Nissan mycket att hämta mot Toyota.

http://www.youtube.com/watch?v=7OUPsNWYgZs

900whp @ 2,7bar. Standardmaskin.

Vi är inte dumma i huvudet, hörs lång väg att det där är en singelturbo. Bara det gör att man knappast  kan kalla det för standardmaskin.

Med standardmaskin så menar han såklart bottendelen!
Tror inte han så dum i huvudet att han tror att den är orginal. Vi pratar ju om hur mycket den håller för.

Standardmaskin är ett fantastiskt dåligt uttryck i detta sammanhanget då. Standard bottendel ska de va.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Go_sideways
1 juli 2011 · 428 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

Go_sideways skrev:

Nitrometanskada skrev:

Vi är inte dumma i huvudet, hörs lång väg att det där är en singelturbo. Bara det gör att man knappast  kan kalla det för standardmaskin.

Med standardmaskin så menar han såklart bottendelen!
Tror inte han så dum i huvudet att han tror att den är orginal. Vi pratar ju om hur mycket den håller för.

Standardmaskin är ett fantastiskt dåligt uttryck i detta sammanhanget då. Standard bottendel ska de va.

korrekt smile

Nitrometanskada Gött mos
1 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Go_sideways skrev:

Nitrometanskada skrev:

Go_sideways skrev:

Med standardmaskin så menar han såklart bottendelen!
Tror inte han så dum i huvudet att han tror att den är orginal. Vi pratar ju om hur mycket den håller för.

Standardmaskin är ett fantastiskt dåligt uttryck i detta sammanhanget då. Standard bottendel ska de va.

korrekt smile

När vi ändå talar om det, finns de någon siffra på maximal effekt för standard supramaskin? Modifierad mjukvara är okey, men hårdvaran ska va orörd.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Go_sideways
1 juli 2011 · 428 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

Go_sideways skrev:

Nitrometanskada skrev:

Standardmaskin är ett fantastiskt dåligt uttryck i detta sammanhanget då. Standard bottendel ska de va.

korrekt smile

När vi ändå talar om det, finns de någon siffra på maximal effekt för standard supramaskin? Modifierad mjukvara är okey, men hårdvaran ska va orörd.

Bra fråga faktiskt. koppling och turbos är ju det första som ryker. kan nog komma upp i en del men frågan är hur länge det håller.

PerfectionR Japanese Engineering
1 juli 2011 · 690 Inlägg

DanneJ skrev:

1EVOXIN1 skrev:

jek skrev:
Org block på den!

Klart blocket är orginal men inte delarna i blocket...

http://www.zatzy.com/projekt/368001-aud … turbo.html

Kolvar, stakar, lager o.s.v i blocket är original och har säkerligen inte sett dagsljus sedan den rullade av produktionsbandet, 2jz-gte är världsberömd för sin hållbarhet och för sin sinnessjuka förmåga att kunna leverera en massa effekt med tämligen små och enkla medel. Dock diggar jag Skylines till 100% då det för mig är en perfekt allround+sportbil och lite mer bruksvänlig än vad Supran är, Skylines har en sjuk väghållning och även deras motorer går inte av för hackor när det gäller att plocka effekt.

Jag fastnade för Supran och ångrar inte en sekund att jag gjorde det, pirrar fortfarande i magen än idag varje gång jag vrider runt nyckeln smile

Supran har fått ett för bra rykte även om den är otroligt bra, Supran klarar lite mer orginal än Skylinen för att den har mer slagvolym, RB26an bör uppgraderas/byggas om vid 650hk men Supran vid 700hk och då är den driftsäker båda bilarna kommer upp i 900hk med orgina botten men ingen av de håller länge.

Väljer man Supra för att man tror att den pallar 900hk med orginal botten så tänker man helt fel motorn måste uppgraderas vid 650-700hk (beroende på skick). Finns både Supror och Skylines som rullar med orginal botten och över 800hk men alla de kommer antingen att rasa eller så testar ägaren bara hur mycket bilen orkar och innan den rasar tar de isär den.

En 1200hks Skyline GTR i USA började med att trimmas till 952hk med endast Turbo och bränslesystem de rörde inget annat den klarade några hårda starter på strippen men sedan gav orginal olje pumpen upp och teamet bestämde sig för att bygga en riktig motor, det jag menar är att ingen går upp i 900hk med orginal botten och stannar där utan den uppgraderas efter ett tag.

Supran är som sagt en underbar bil likaså Skyline, jag gillar inte att välja en av de vill helst ha båda men det går inte så jag gick igenom många trådar på både Supra forum och Skyline forum tillslut valde jag Skyline GTR för att jag gillar RB26an lite bättre.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Snitch Ointresserad.
4 juli 2011 · 936 Inlägg

drazen_gti skrev:

Snitch skrev:
Ska vi prata effekt med standardmaskin så har inte Nissan mycket att hämta mot Toyota.

http://www.youtube.com/watch?v=7OUPsNWYgZs

900whp @ 2,7bar. Standardmaskin.

hahaha snitch måste fan vara ett troll eller nåt smile Den maskinen standard? Yeah right!

Troll?

Lägg ner din apa.

Teabag appreciation club.
calle2jz
4 juli 2011 · 371 Inlägg

den var ju någon kille från australien som körde mkiv med 1022 hk har jag för mig, med oöppnad bottendel...

det höll ett tag iaf...

PerfectionR Japanese Engineering
4 juli 2011 · 690 Inlägg

lindstrome skrev:
den var ju någon kille från australien som körde mkiv med 1022 hk har jag för mig, med oöppnad bottendel...

det höll ett tag iaf...

Vi kan hålla på länge, kommer ihåg en grön Ascona (?) från bilsport med Volvo motor som hade orginal botten bilen var en ren drag bil med sekventiell låda, bromskärm, full drag interiör etc

En vit R33a i England bromsade 1013hk med en renoverad topp och orginal botten (N1 olje pump)*

En R34a i Australien bromsade över 900hk med orginal botten (N1 Motor)*

En R33a byggd i Australien för en engelsk ägare kör orginal botten med Tomei pump bromsade över 900hk på alla fyra.*

Vi kan fortsätta lääääänge smile

Grejen är att ingen av dessa håller länge utan gränserna för hållbarhet är de som jag nämnt i tråden tidigare.

Supran är som sagt flera gånger, en riktigt riktigt bra bil med en väldigt bra och hållbar motor vågar faktiskt säga att det är en av historiens enligt mig bästa motorer MEN ingen motor orkar 1000hk med orginal botten, 900hk är inte lite!

*RB26DETT

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang