2571
Sök

Krångel med växellåda

1 277 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Tjenare, jag bytte växellåda på en golf trea åt en polare, det är bara det att nu när allt är ihop å jag kunnat testa den så verkar lådan inte koppla ur, nästan som om staven som går igenom lådan är för kort, nån som vet vad det kan bero på? å tips på hur man fixar det utan att ta ur lådan igen. tack på förhand.

1 277 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
om någon har nån ide eller nåt vad det kan va svara gärna snabbt, är ganska bråttom

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 juni 2011
Vilken stav? Du får nog förklara dina misstankar nogrannare.
Känns kopplingspedalen normal? Har du justerat kopplingen rätt? Är det en låda till en en likadan bil med likadan motor?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 277 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
på golftreor sitter frikopplingen med arm på andra sidan lådan dvs inte i sprängkåpan utan i bakre partiet och det sitter en stav rätt igenom lådan som frikopplar när man kopplar som sagt, men ja tog ner lådan förut å den gamla va lika lång som den på nya lådan så det var inte felet. kopplingen går inte att justera på denna växellåda, och det är samma växellåda då ja tog delar från den gamla å satte i den nya osv, polaren köpte den på skroten och killen kollade serienummer osv och det var tydligen rätt, så jag plockar för tillfället ner lådan i molekyler än en gång och får hoppas ja hittar nåt som inte stämmer

Sök