2575
Sök

Bilen startar varvar till 1000rpm och dör inom loppet av 3 sek.

Sleeper
3 084 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Vad kan detta vara?
Jag har bytt tändspole.
fördelare.
Tändkablar
kollat att stiften får gnista.
bränslepumparna har ström.
Bytt bränslefilter.
Kört in injectorcleaner i soppan.

Bilen har stått i garaget över vintern och har vart startad iaf 1 gång i vinter.
Den startade dagen jag skulle ta ut den, stod på tomgång i 30sek sen stängde jag av den. Ca 5 min efter då den skulle köras ut
så tände den men dör direkt. 
Nu får man vänta 5 min mellan värje gång man startar så då tänder den varvar upp till tomgång och dör direkt. För att få den att tända igen så måste man vänta 5 min till. Startmotorn går ju runt men man får vänta i 5 min innan man provar.

Någon ide innan jag skrotar åbäket till fransman och skaffar en BMW

Mvh
Senast redigerat av Sushikocken (23 juni 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Forummoderator
18 410 Inlägg
23 juni 2011
Startar den om du kör på startgas i insuget. En sån raritet måste du få igång igen!

Sleeper
3 084 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Ja den startar med startgas och går på startgas
Gjorde lite mer research nu och det står mycket om startspärrar och soppapumpar. Startspärr lär den väl knappast ha men man vet aldrig den har ju fan allt annat trams tongue
Soppapumpen har som sagt ström det har jag mätt och också bytt relä men det kan ju vara den ändå än fast jag hör den pumpa tryck. Har dock inte kollat. Står på lite farligt ställe för att hålla på böka med bensin.
Senast redigerat av Sushikocken (23 juni 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

Forummoderator
18 410 Inlägg
23 juni 2011
Sushikocken skrev:
Gjorde lite mer research nu och det står mycket om startspärrar och soppapumpar. Startspärr lär den väl knappast ha men man vet aldrig den har ju fan allt annat trams tongue
Soppapumpen har som sagt ström det har jag mätt och också bytt relä men det kan ju vara den ändå än fast jag hör den pumpa tryck. Har dock inte kollat. Står på lite farligt ställe för att hålla på böka med bensin.

Kanske lite ute och cyklar nu men har den nån form av säkerhetsavstängning som cuttar pumpen om man krockar? Det har väl alla bilar? Låter ju som pumpen bygger upp tryck på tändning och sen lämnar in när motorn startat.

Sleeper
3 084 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Sushikocken skrev:

Kanske lite ute och cyklar nu men har den nån form av säkerhetsavstängning som cuttar pumpen om man krockar? Det har väl alla bilar? Låter ju som pumpen bygger upp tryck på tändning och sen lämnar in när motorn startat.

Nja det är nog inte pumpen den jag har mätt och den får ström

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
23 juni 2011
på ngt sätt klipper den bränslet låter det som! filter eller väck på ngn slang kanske?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

16 197 Inlägg
23 juni 2011
nästan säker på att de e startspärr/motorskyddet som spökar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sleeper
3 084 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Felkoder kan man ju bara fetglömma sad Seriöst jag tror jag motorkonverterar biljäveln det går fan snabbare än att reta sig på den här kabelhärvan.

Sök