Hej, har som sagt en 850 t5 -94 som går ojämt på tomgång, men i övrigt går den ganska bra.. Tycker att bilen är ganska slö och gör ca 0-100 på 9-10 sek.. (har halvkass film)
Åter till problemen... Var och felsökte bilen hos en kompis (mekaniker) Då han säger att lambdasonden är trasig och någon knacksensor!? :S Och så kände han även på en kylarslang... Den var stenhård!!
Efter många om och men så kom han fram till att det troligvis var topplockspackningen som hade gått...
Vad tror ni om detta? (ber om ursäkt för dålig information, bara att fråga om ni vill veta något så ska jag försöka svara)
Han gav mig ett bud på 15-20000:- för att byta packningen samt allt annat som ingår vid byte...
Låter detta som ett vettigt pris? (alltså inget fast pris)
För övrigt, någon som vet någon bra verkstad i gbgomr som är billiga/billigare men ändå gör ett bra jobb?
Känner att 15-20000:- är lite väl mycket att lägga ut just nu, och tvingas då troligtvis att sälja min kära bil!
Tacksam för snabba svar
(Ber om ursäkt om det finns liknande trådar osv, men vill verkligen vara säker på vad det är för fel samt pris)
Mvh Fredrik