3364
Sök

Peugeot 406 TDI luktar diesel som bara den..

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Tjenare, Fattar mig kort och hoppas på svar..

Bilen är då en Peugeot 406 TDI som luktar diesel, Enligt förra ägaren ska Diesel läka på någon rem eller så??

Någon som vet vart det kan läka på denna bil? eller vad det kan vara?

Alla tips uppskattas! Mvh Niklas

Audis in Scandinavia Crew

3 292 Inlägg
28 juni 2011
Det är bättre du kollar runt pumpen och alla ledningar och slangar och sånt.. så kanske du hittar var det kommer ifrån..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Nu startar den inte heller, Tänder till men inget mer.. Hmm, Har stått ett tag utomhus, Är över halv tank i den med.. smile

3 292 Inlägg
28 juni 2011
Ja det kanske är nåt stor fel på den.. större läcka eller liknande.. eller så har pumpen gett upp.. om pumpen är slut så brukar det kunna vara så att den släpper tillbaka bränslet i tanken och blir då svårare att starta än normalt..

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Hur tar jag snabbast det beslutet?

3 292 Inlägg
28 juni 2011
Beslut.. ?  är väl inte direkt nåt beslut att ta.. handlar väl mer om att undersöka vad det är för fel som är trasigt och komma fram till den bästa lösningen för problemet... renovera en pump kostar några tusen, köpa en begagnad pump kostar åxå några tusen..  för att kunna se var den trycker ur sig diesel så måste du ju få igång den först...   kan du inte så mycket själv så föreslår jag att du lämnar bilen till nån som kan.. detta för att du ska få en så korrekt diagnos som möjligt.

Sök