3257
Sök

Bensinen kommer inte förbi bensinpumpen, Volvo 244DL -75 B21A

632 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Hej,

Fick för ett tag sen bensinstopp i bilen, och sen några veckor efter när jag tankade den så startade den inte.

Det kom inte fram någon bensin till förgasaren. Lossade slangen på sugsidan och sög fram bensin och testade igen, kom inget ändå. Har köpt mig en ny pump som jag monterade idag men får fortfarande inte bensinen förbi pumpen.

Det är alltså en mekanisk pump monterad i blocket jag pratar om. Fick ett tips om att man kanske skulle behöva använda startgas så att den tuffar igång för att den ska orka få upp suget, kan detta vara något?

Eller kan slangen till förgasaren behöva vara på så att det blir slutet? Innan har det dock gått att lossa den och kollat så det kommer fram bränsle, men då hade den inte vart tom på bränsle innan.

Tacksam för tips smile
Senast redigerat av JiS (28 juni 2011)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 juni 2011
på ingående sida av pumpen kan du sätta en slang och dra ner i en soppadunk, får den soppa då så är det inge fel på pumpen.
kolla bak vid tankarmaturen så inte rören har rostat av , är det hål i rören så kan den inte bygga upp nått tryck

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

T-Engineering
28 juni 2011
Den kanske suger luft någon stans !

Fri fart för ett fritt folk!
15 018 Inlägg
28 juni 2011
turboforssen skrev:
på ingående sida av pumpen kan du sätta en slang och dra ner i en soppadunk, får den soppa då så är det inge fel på pumpen.
kolla bak vid tankarmaturen så inte rören har rostat av , är det hål i rören så kan den inte bygga upp nått tryck

ganska vanligt fel hade det felet på en gammal äklig 245:A jag köpte för 400kr tog en bra stund innan jag hittade felet =/

det var ett jätte litet hål i ett rör som gick upp ur amaturen

Kör fort så hinner inget hända...

632 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Mja har misstänkt att det är nåt som gör att den inte får upp trycket eftersom det inte funkade med nya pumpen heller, men det går ju att suga fram bensinen och den kommer direkt i princip, men kan det alltså ändå va så att de är hål bak vid tanken?
Senast redigerat av JiS (28 juni 2011)

632 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Testade med dunk och då startade den, satte sedan ihop slangen igen och testade och nu startar den igen och går fint, så antar att den behövde få upp lite i förgasarn så den kunde gå igång och få upp trycket eller nåt smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 juni 2011
JiS skrev:
Testade med dunk och då startade den, satte sedan ihop slangen igen och testade och nu startar den igen och går fint, så antar att den behövde få upp lite i förgasarn så den kunde gå igång och få upp trycket eller nåt smile

grattis:) kolla som sagt bak vid tanken i alla fall så att det inte har rostat eller håller på att rosta sönder:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

632 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
grattis:) kolla som sagt bak vid tanken i alla fall så att det inte har rostat eller håller på att rosta sönder:)

Jag kollade där också, ser väl inte så mysigt ut men kunde inte finna några hål iaf, men tack för tipset! smile

Sök