Hej, det är så att jag har haft diverse problem med att starta upp bilen senaste veckorna.
Till en början så gick bilen igång när den stått och blivit kall men inte när man kört den varm och stått avstängd i ungefär 10min, den gick att starta igen om man först stängde av den och startade inom typ 20sek.
Den gick då igång om man drog efter en annan bil, men det slutade fungera till sist också.
Efter ett tag så slutade den starta helt och det jag hittills har gjort är:
- Bytt tändspole, startar om man häller bensin direkt i cylindern, men stängs av när den bensinen förbrukas (alltså den hinner bara tända, typ). Kollade om det var något flöde i bränsleslangen men det var helt torrt.
- Bytt bränslerelä, startar om man häller bensin direkt i cylindern och går tills man stänger av den, då går den att starta inom ungefär 20sek sedan är den helt död. När jag bytte det här reläet så började det spruta bensin i slangen iaf.
- Bytt insprutningsmodul, ingen skillnad
Den har bra gnista i alla tändstift, även dessa är nya.
Om någon snäll själ kan ösa in med lite tips och idéer så skulle jag vara oerhört tacksam!

Edit: Motorn är en B230f. När man väl "tjuvar" igång den med bensin i cylindern så går den hur fint som helst, som den alltid gjort innan.
Edit2: Värt att tillägga är kanske att detta symptom bara visade sig ibland, nu är det permanent.