Lite lustigt att man precis har fått färdigt Evo-kopian så ska man genast få sugen på en ny bil^^
Men iallafall, har förhoppningsvis fått jobb framåt hösten och eftersom jag fortf bor hemma tänkte jag börja lägga undan pengar till nästa projekt (varför krångla med banken när man kan spara?)
Hade väll tänkt mig en RWD/4x4 japanare med turbo som ska gå på strippen (mellan 3-380 hk, beroende på vikt av bilen) samt lite "mildare" styling, nå enklare bodykit o.s.v, inte mycket mer än så.
De första man tänker på är ju en 200sx S13, hyftsat billig, hört att den ska vara lätt skruvad o.s.v, men kan bli svårt att hitta en idag som inte är sönderrostad, sönderkörd eller söndertrimmad.
Andra bilar jag också tittat på är 300zx, 3000GT och en s14 (som imo är bra mycket snyggare än s13)...
Tänkte mig väll en hyfsat fräsh bil i 50-60 000:- klassen (vilket dom sistnämda bilarna kan vara lite svårare att hitta i vad jag har förstått?)
Men min fråga är helt enkelt: Vilken bil skulle vara att rekommendera? Vilken skulle bli mest ekonomisk ren köpmässigt med delar etc? Spec för någon som mig som har noll erfarenhet med trimm, turbo byte o.s.v... har försökt googla lite på dessa bilar och känns lite som att alla säger olika, men de är samtidigt stor skillnad på bil och bil när de gäller att trimma?
Blir väll somsagt inte aktuellt förens kanske tidigast nästa sommar med bil-köp, men ska man börja spara så kan de va skönare med ett mål, istället för bara en dröm om "någon random bil med turbo"
Senast redigerat av _Ozzy_ (1 juli 2011)