4229
Sök

Audi 100 c4 2.0 AAD. fel inställd co skruv! vägrar gå som den ska ..

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Tjena  bessade bilen igår  och då ställde vi om co skruven lite så den gick igenom  men nu går den som skit  och får inte  rätt skruven ..  drar jag ut kontakten till defferentialtrycksregulatorn så går bilen mkt bättre  så jag köppte en bättre beggad men samma skit den vägra gå som den ska hur mkt jag än skruva på co skruven..
sen undra jag hur skruven i differentialtrycksregulatorn ska vara??

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Man kopplar in en amperemeter i serie med differentialtrycksregulatorn och mäter reglerströmmen i kretsen. På ett KE3 Jetronic-system ska strömmen pendla med +/- 2,5 mA runt nollstrecket. Om strömmen ligger högre eller lägre, börjar man med att justera CO-skruven så att strömmen hamnar i rätt intervall. Sedan ökar man varvtalet och kontrollerar att strömmen fortfarande ligger i rätt intervall. Går strömmen utanför intervallet, är differentialtrycksregulatorn feljusterad. Då demonterar man den och justerar, monterar tillbaks och börjar om med att ställa CO-skruven vid tomgång osv. Till slut har man hittat läget på differentialtrycksregulatorn där den kan reglera inom rätt intervall genom hela belastningsregistret, och motorn kommer då att ha optimal bränsleblandning vid alla lägen.

detta är vad jag hitta..  tog lös differentialtrycksregulatorn och ställde den på ca5,7 varv  så fick bilen men inte riktigt.. nu går den iaf att köra på.. nu blir de att köra slut på en tank etanol och sen tanka 95 och göra en  grundlig  inställning av allt ..
Senast redigerat av christofer_k (2 juli 2011)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
har nu gjort en "mät" babel med en hona och  en  hane  som jag kopplar in emmellan bilens kablage och differentialtrycksregulatorn men får inte fram nå värden alls:S   inge vidare kul när bilen  drar soppa som fan och  är skiit seg

Sök