Hejsan !
Jag har ett problem med spridare på min 850 -97a (automat) .
Det började men att den till och från började gå på 4 cylindrar. Då bytte jag fördelare,rotor stifft,tändkablar.
Jag tyckte mig ana att den gick bättre men efter någon dag så började den igen gå på 4 cylindrar.
Då kollade jag spridarna och en spridare funkade inte. Så istället för att köpa mig nya spridare så tog jag en från syrrans bil och provade när bilen var igång om jag kände att spridaren klickade eller inte.. Och det gjorde den såklart inte. Då fick jag tipset att det skulle vara fel på instprutningboxen. Så var och köpte en beg och sjävklart så var det ingen skillnad.
Jag började misstänka att att det skulle vara kortis i kablarna till spridarna så jag lyfta på boxarna och mätte. Alla var hela. Det lite lustiga med det här är att i helgen när jag skulle börja felsöka ytterligare så hade problemet hoppat från spridare 1 till 4 (sett framme ifrån ).
Och under sjävla boxen där kabelhärvan från motorn kommer in så såg ja att flera kablar där var skarvade med kabelskor och isolerade med tejp. Så jag klippte upp dom och lödde ihop dom och drog över krympslang.
Kan det vara så att jag har en nötning nånstans på kabelhärvan till spridarna?
Tacksam för svar
Hälsningar Christoffer
Senast redigerat av Tanis (4 juli 2011)