Volvo 264 GLE -78 oljeläckage

Jesber
6 juli 2011 · 12 Inlägg

Hej!

Jag äger en Volvo 264 GLE -78, som går utmärkt förutom att den verkar ha ett oljeläckage som verkar omöjligt att fixa. När väl packningar och allt är bytt på verkstan så läcker den inte sedan börjar den igen efter några dagar. Det finns ju ett väldigt utbud gällande produkter som "lagar" och "täpper igen" oljeläckor. Är någon av dessa produkter något att ha?

Ge mig tips! Hjälp mig!

Jesper

Volvo 242 (1983)
KÅGEBO165
6 juli 2011 · 23 Inlägg

Hej

var läcker den igentligen , det finns typ OMEGA olje läckage tätnigsmedel och även andra fabrikat,
har testat i en styrservo på på en 240GL-76 och den blev tät, men det var förmodligen en packbox
och då blir den "mjukare" av detta medel

men det får inte vara för mycket eller för stort läckage, konstigt om det är ompackat och det börjar läka igen
det är inte någon spricka som vidgar sig när den blir varm typ ? är det motor olja eller vad för något?

//Janne

Volvo 164E
SlIdE
7 juli 2011 · 121 Inlägg

Ja inte fan ska det läcka efter du har lämnat in den på verkstad iaf du får åka in igen och prata med chefen och berätta hur det ligger till annars är det ju som jesber säger att köpa tätnings olja men det ska väl inte behövas eftersom dom bytt packningarna???

Jesber
7 juli 2011 · 12 Inlägg

Tack för svar!

Har snackat med chefen på verkstan idag och han har garanterat mig att de ska fixa detta utan kostnad. Han är själv förbryllad över att det läcker motorolja trots att packningarna är bytta. Nej, läckaget är inte stort, men jag vill inte att det ska läcka alls. Det är mycket irriterande! Hoppas det inte är någon spricka. Då har dom missat den hittills i så fall. Hoppas att det som chefen sa stämmer, att dom kommer att fixa det. Ska läsa om det där OMEGA-medlet nu. Tack än en gång! /Jesper

Volvo 242 (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang