2295
Sök

Golf GT III som dör!?!?

27 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Tja!
Jag har en Golf GT III 1994 som dör helt random när man åker med den.
Har blivit tipsad om att byta olika saker på bilen, nästan inom allt i tändningsväg.
Men detta har ju ej givit nåt resultat...

Så min fråga är då, kan detta otroligt roliga problem bero på något med insprutningssystemet? För har ju som sagt kollat upp det mesta inom elfels fronten.

Hur kollar man upp om motorn får bränsle?

Tack på förhand!

fälg fantast
1 086 Inlägg
10 juli 2011
hej,
detta är  väldigt vanligt bland mk3,
är det 1.8 eller 2.0 liter
kan du starta bilen direkt efter den dör eller måste vänta ?

Det ena felet låter som fördelaren iom att den dör o så får du vänta ett tag tills den går igen. Det andra felet låter ev som spjälhuset för i den sitter det en potentiometer som kan strula på just 2.0an 1.8a ex har inte den typen av spjällhus. Fördelaren har en hallgivare som kan bli glapp i när den blir varm och då dör bilen. När bilen sen svalnat i 10min får den kontakt igen och då går bilen... Ganska vanliga fel på just golf.

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

27 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Det är en 1.8 liter. När den väl dör så kan jag rycka lite i nycklarna så hoppar den igång igen, men ibland så dör den helt och då får man vänta ett tag tills man kan starta den igen.
Fördelarlocket är det ej, för har bytt den nyligen, samt rotorn och tändspolen och tändningslåset. Alla dessa delar har verkstäder och folk här på garaget trott att det kan vara felet.
Men problemet kvarstår.

Jag vet inte om det är hallgivaren, för bilen kan dö när man har åkt med bilen i ca 10 min bara, varm som kall dag.
Men är hallgivaren svår att byta på egen hand?

Sök