Motorn kommer att lämnas orörd (om jag ville ha lite mer kraft så skulle jag köpt en GLT från början) Men ljudet kommer det att bli, inge planer mer än att ha ett dugligt ljud
Jag tycker att du borde göra något med motorn som att sätta i en t6a lr t5a. BIlen är ju så sjult fin nu så den förtjänar lite mera motor tycker jag. Fast å andra sidan så är det ju ganska så lätt för mig att tycka att du ska lägga ner 20000 och 200 arbetstimmar:P
Men hoppas du funderar på att göra något åt motorn för får du en 3-400 hk så äe det en riktig drömbil och dessutom en jävligt nice sleeper:)
Hehe mjo, ekonomin går inte ihop då jag inte har någon inkomst, kommer att plugga vidare om 2 år så jag kommer bara behålla den här över nästa sommar (+att jag håller på med en till)
jag har varit nykter i 6 månader, men endå så har jag ett kitt i verkstan så man kan supa sej både blind och döv om man känner för det!
The future has been cancelled due the lack of interest
Jag flyttade till göteborg i somras för att plugga men låter bilen stå avställd, kmr ju vilja ha en bil på sommaren och när jag är klar med plugget och dom tappar ju inget i värde så det är perfekt att bara ställa av dom:)
Så slipper man leta efter en ny bil varje sommar och sen sälja. Då vet man att man har en fin bra bil när man behöver den:)
Håller på för fullt med att fixa in passagerar stolen, tid tar det! men bra ska det nog bli också har funderat lite hur man skulle lösa det så att det passar så nu håller vi på och få dit original skenorna på sätena, mycket pyssel men det verkar fungera, bilder kommer sen när stolen sitter i
Nu har jag fått in båda framstolarna, och här kommer lite bilder på hur jag gjorde:D Det var ganska simpelt, jag böt skenor och eftersom 850 stolen är något bredare så var jag tvungen att sätta distanser mellan stolen och skenan på ena sidan.
Dessa bultar tog jag bort och satte nya bultar genom de främre hålen....
....För de bakre hålen så gjorde jag ett eget fäste, svetsade fast en bit av en gängstång som jag sedan bultade fast i stolen resp. skenan
Så här blev resultatet, kommer bli riktigt fint att glida många och långa mil i sommar
Före:
Efter:
Så här såg den ut för 8 månader sedan, efter många timmar så har det blivit en lite skillnad
Nu får han stå och vänta på att våren ska komma... ....Och har istället skaffat en ny som får agera vinterpulka