Hann meka en stund idag på förmiddagen också. Växellådsolja påfyllt och downpipen ditsatt. Imorgon ska jag köpa lite nya bultar till subframen och få ihop ramen helt.
Full fart idag med! *Byggt 3" inloppsrör till turbon *Monterat alu intercoolern *Monterat kylare och oljekyl *Fyllt på olja i motorn *Monterat alla tryckslangar och kylslangar med slangklämmor *Monterat magnetventilen
Imorgon blir det att ta tag i fjäderben, länkarm, drivaxel osv..
Full fart idag med! *Byggt 3" inloppsrör till turbon *Monterat alu intercoolern *Monterat kylare och oljekyl *Fyllt på olja i motorn *Monterat alla tryckslangar och kylslangar med slangklämmor *Monterat magnetventilen
Ännu en fråga från mitt håll:P Men den där silikon slangen som går från luftröret upp till vevhus oljereturen vrf sitter den i luft inloppet antar att det inte tar någon skada och säkerligen sitter så på min med fast inte lika fint men undrar:D?
Ännu en fråga från mitt håll:P Men den där silikon slangen som går från luftröret upp till vevhus oljereturen vrf sitter den i luft inloppet antar att det inte tar någon skada och säkerligen sitter så på min med fast inte lika fint men undrar:D?
Ja de börjar bli fint. Ja den sitter på din med. Miljötänk vettdu, returnera vevhusångan så att den luften återanvänds
Ja de börjar bli fint. Ja den sitter på din med. Miljötänk vettdu, returnera vevhusångan så att den luften återanvänds
Skriftlig update! Mekat även idag innan jobbet. Monterat fast de sista bultarna till subframen Monterat fjäderben osv på höger sida - helt klart på den sidan. Börjat montera fjäderben och drivaxel på vänster sida, fortsätter ikväll
Lite gjort idag med, satt fast batterihyllan och fixat ordning på kablarna och plintarna. Varit och köpt en burk med hammarlack som jag ska lacka bakaxlen och krängningshämmaren bak med. Ska bara orka slipa bort all satans rost...
Var i Kristianstad igår på Bilcity och köpte en ny slang mellan toppen och värmepaket. Sen idag ner till Mekonomen och köpte en luftman. Väl i garaget monterades slangen, kopplingen luftades och jag satte dit en gammal vevaxelgivare som test sålänge.
Kopplade in den gamla steg 3 boxen och testade att starta, och de gjorde den Kunde inte hitta något läckage någonstans - bra! Dock upptäckte jag att generatorn inte laddar? Så får bli felsökning i helgen. Nästa vecka kommer nog en överraskning med