Oj! Ett tag sedan man uppdaterade(ligger hemma sjuk..) och endel har hänt! Har fått programvaran (Maptun steg 5) och kunnat testköra bilen lite.
Går bra om man inte pressar på fullt, för då blir det någon sorts tändproblem(?) Jaja, får felsöka vidare, har testat mängder med olika tändkasseter/magnetventiler osv. Får hem nya tändstift i veckan så får ta ett nytt krafttag i helgen.
Hade exakt samma problem när vi mappa in mitt åk, bytte TK och problemen försvann. Antar att du adpterat boxen?
Okejokej Ja så gott jag kan.. Bilen är avställd och obes så vågar bara dra den lite på rakan utanför garaget änn så länge.
Går att adatera om du har en liten uppförsbacke 3an 3000-4000 rpm
Men på min blev det som natt o dag när jag bytte TK innan höll den på exakt som din. Men när jag bytte gick den sjukt fint! Tror jag kasera 3 sett stift innan jag monterade en ny TK. Men hur ser stiften ut som sitter?
Hade exakt samma problem när vi mappa in mitt åk, bytte TK och problemen försvann. Antar att du adpterat boxen?
Okejokej Ja så gott jag kan.. Bilen är avställd och obes så vågar bara dra den lite på rakan utanför garaget änn så länge.
Går att adatera om du har en liten uppförsbacke 3an 3000-4000 rpm
Men på min blev det som natt o dag när jag bytte TK innan höll den på exakt som din. Men när jag bytte gick den sjukt fint! Tror jag kasera 3 sett stift innan jag monterade en ny TK. Men hur ser stiften ut som sitter?
Skulle byta soppapumpen omgående. Läst att dessa flödar för ungefär 350hk på sin höjd på STCS. Jag själv skulle aldrig chansa på en sådan liten kostnad som 700kr som henko kostar Men kan självklart ha fel. Hitta denna info
Wallbro GSS341/342 HP ger 223l/h vid 4.8 bars bränsletryck @13.5Volt enligt test. Pumpens kapacitet följer spänning linjärt. "Borde bli 140l/h vid 3Bar?"
Hitta lite om Henkon den flödar ungefär 255l/h vid 3,1bar
Skulle vilja se dina lambdavärden vid fullgas med org soppapump. Den kanske klarar av sådant ladd/effekt
Skulle vilja se dina lambdavärden vid fullgas med org soppapump. Den kanske klarar av sådant ladd/effekt
Körde med orginal soppapump @ 27k mil och den pumpade för 360 utan oroande avgasvärden. Säkerligen inte optimalt men det funkar, skulle precis som du dock rekomendera att byta upp till en henko eller wallbro "bara för att".