Köpte en 740 som vinterbil igår så ska köra min 9000 till nya garaget i helgen och då ska den masseras lite till nästa sommar
Okej härligt
Funkiee skrev:
vart köpte du kabeln ifrån?
Tro det eller ej, men biltema. Kostade runt 700kr för en helt kabel, 6m 50mm2. Relativt lättarbetad, inte som kablar för 290krmetern(ex autoleads) men helt okay för priset
Var och la ett lager färg till på armarna idag. Samt drog pluskablen bak till skuffen när batteriet ska sitta.
Liten shoppingrunda och köpte lite småsaker. Lite kabel till mätarna som ska sitta i DIN facken, lite bromsrengöring osv. Hämtat ut nya bultar till svänghjul och tryckplatta, och fått hem nya lagerstöd till länkarmar.
Mitt alusvänghjul kommer nog idag så blir att montera imorgon
Fråga: Varför ska du köra alu svänghjul? Känns som att kringkostnaderna blir onödigt höga om du ska nöja dig med runt 370
Haha För att original såg förjävligt ut så passade på när de endå skulle bytas. Visst, man skulle kunna svarva de gamla, men detta kändes smidigare. När kommer man säkert vilja ha mer effekt i framtiden
Fråga: Varför ska du köra alu svänghjul? Känns som att kringkostnaderna blir onödigt höga om du ska nöja dig med runt 370
Haha För att original såg förjävligt ut så passade på när de endå skulle bytas. Visst, man skulle kunna svarva de gamla, men detta kändes smidigare. När kommer man säkert vilja ha mer effekt i framtiden
Hann med en sväng idag med! Fick hem svänghjulet och monterade Fällde subframen så den är redo för att lådan ska upp i helgen Monterade powerflex på länkarmarna Fortsatte med kablarna i baraget Samt tvättade av lådan
Fick hem de sista till kopplingen, så satte dit 0,5mm schims och smackade dit den! Och sen upp med lådan(aldrig gått så smidigt) och i med lite redline olja i den.
Yes Den funkar fint som fan, blev positivt överraskad! Enda missen jag gjorde var att inte svarva av svänghjulet så den hugger/hackar lite i dragläget. Annars kör man den som originalkopplingen dock med lite kortare dragläge Rekommenderar den verkligen om man ska köra sinter!
Yes Den funkar fint som fan, blev positivt överraskad! Enda missen jag gjorde var att inte svarva av svänghjulet så den hugger/hackar lite i dragläget. Annars kör man den som originalkopplingen dock med lite kortare dragläge Rekommenderar den verkligen om man ska köra sinter!
Okej, bra att veta! Lirar inte detta bra blir de en såddan!