Konstig intresserad köpare ??

tobswede
25 juli 2011 · 6 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:
Skickade att han va välkommen å köpa bilen kontant på plats i egen hög person :) Han har inte svarat sen dess :P haha

haha skrev precis samma :D

Honda Integra Type R "Sexy DC2" (1999)
Bmw_Bertil Ljud freak !
25 juli 2011 · 928 Inlägg

smile

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Slash Saabifierad
26 juli 2011 · 2 026 Inlägg

Det är poänglöst att skriva trevliga meddelanden och saker som "du får köpa den på plats" för dessa bedragare bryr sig inte ett skvatt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
tobbe456
26 juli 2011 · 335 Inlägg

Finns väl tre-fyra trådar om detta redan...  lättare att söka wink precis samma innehåll, dock får ni veta lite mer om hur dom går till väga osv om man läser dem.. 

Miljonindustri med organiserad brottslighet som ligger bakom detta...   Men om man går på det är man ändå lite småtrög i mina ögon.

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
DalleRacing
26 juli 2011 · 1 738 Inlägg

Min bedragare jobbade i bermuda triangeln och kunde deffenetivt inte komma o kolla på den utan satte gärna in en extra peng om jag kunde ta den till hans bestämda chipningsföretag big_smile Viste hela tiden att de var bluff men ville ändo dra ut på de så långt som möjligt för att förstöra några timmar på idiotens meningslösa liv big_smile Avslutade med att säga att de står överallt om idioter som dig att allt bara är bluff och en vacker dag blåser ni fel kille!

Du får ett fejkat paypal mail till din e-post som inte kan bindas överhuvudtaget till riktiga paypal. Lurendrejarna hoppas du går på bluffen med mailet och INTE går in på den riktiga paypal sidan för att kolla dit konto där, för där kommer det stå 0 kronor wink så fordonet vill de inte åt utan pengarna som du betalar " så länge " för frakten är det de går vinst på!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Brådhis * Voff voff *
6 augusti 2011 · 10 283 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:

940R skrev:

Bmw_Bertil skrev:
Hejsan en som har vissat intresse för min bil jag har på blocket ! Men tycker de verkar skumt ! Han skriver på engelska ! Klistrar in det så får ni själva bedöma ! Ska man lita på någon sådan eller är de något skumt på gång ??

Good, i am still interested..What is the body condition? I think 65,000 SEK is a good price. I will take care of all shipment preparations and payment will be sent through PayPal.Do you have a PayPal account already?,and i will be needing your email with PayPal for payment or you could send me an invoice(ill handle the PayPal surcharge) and if you don't have an account, you can easily create an account fast and easy at www.paypal.com

PayPal is the fastest and easiest way for me to make the payment.And also i will arrange the pickup at your place and transport to my home and also don't know forget to get back to me with your mobile number.

Awaiting your response.

Vad för mail adress har han ? heter han Dan?

mitrea hammond säger han att han heter å han meilj är mitreahammond101@hotmail.com

Den där Hammond fick jag ett sms/mail ifrån igår gällande min båt som ligger ute på blocket just nu, så dom verkar försöka även med andra fordon än bilar!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Dahl3s
6 augusti 2011 · 4 Inlägg

Han har försökt här oxå , dessutom verkar han jävligt pantad som fortsätter försöka efter att han i princip gjort bort sig och blivit avslöjad...

Hade gärna velat visa upp bilen för han . om han hade stake att komma...

tobbe456
6 augusti 2011 · 335 Inlägg

Dahl3_75 skrev:
Han har försökt här oxå , dessutom verkar han jävligt pantad som fortsätter försöka efter att han i princip gjort bort sig och blivit avslöjad...

Hade gärna velat visa upp bilen för han . om han hade stake att komma...

Läs igenom samtliga trådar angående de här scammet, så förstår du nog att det är ganska meningslöst... men bra att du inte gick på det iaf..

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Brådhis * Voff voff *
7 augusti 2011 · 10 283 Inlägg

Fick även ett mail/sms från bobbydeandavid@hotmail.com från namnet monique.du. på båten...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
TIC88b
7 augusti 2011 · 155 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:
Hejsan en som har vissat intresse för min bil jag har på blocket ! Men tycker de verkar skumt ! Han skriver på engelska ! Klistrar in det så får ni själva bedöma ! Ska man lita på någon sådan eller är de något skumt på gång ??

Good, i am still interested..What is the body condition? I think 65,000 SEK is a good price. I will take care of all shipment preparations and payment will be sent through PayPal.Do you have a PayPal account already?,and i will be needing your email with PayPal for payment or you could send me an invoice(ill handle the PayPal surcharge) and if you don't have an account, you can easily create an account fast and easy at www.paypal.com

PayPal is the fastest and easiest way for me to make the payment.And also i will arrange the pickup at your place and transport to my home and also don't know forget to get back to me with your mobile number.

Awaiting your response.

Har fått exakt samma mail av en engelsktalande person. Gå INTE på det!
Några dagar efter denna person mailat mig kom det ett ytteligare mail oxå från en engelsktalande person och det va nästan identiskt.

EDIT: Precis som Andromeda sa så hette en av mina "spekulanter"  ralph.parker@hotmail.com
Fick först ett sms sen ett mail

Senast redigerat av TIC88b (7 augusti 2011)

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!
GLT-80 skogstokig
8 augusti 2011 · 341 Inlägg

Fick ett sms nyss från mitreahammond101@hotmail.com o det stod "what is the prise for your car on blocket.se"

är något man ska strunta i?

Volvo s60 "Albert" (2007)
Volvo 240 GLT "GLTn" (1980)
Opel Rekord C "Tysken" (1968)
tobbe456
8 augusti 2011 · 335 Inlägg

ja! samma sak, precis samma!!!
Bara skit i det

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
PMPerformance
8 augusti 2011 · 2 266 Inlägg

GLT-80 skrev:
Fick ett sms nyss från mitreahammond101@hotmail.com o det stod "what is the prise for your car on blocket.se"

är något man ska strunta i?

ja de skickas hur många såna där sms så fort man lägger ut nåt på annons

svetsdiff !!!
azid Det som inte dödar gör ont
8 augusti 2011 · 2 668 Inlägg

Dessa mail och sms dyker upp på dom flesta annonser numera.
Har 2 saker ute på blocket just nu och fått flera svar på båda ifrån dessa typer.
Lite roligt att driva med dom igenom att skriva sinnesjukt ofattbara mail till dom eller helt enkelt bara nämna att man har biker kompisar i samma stadsdel som dom säger sig befinna sig i så avslutar dom affären.

2slow
tobbe456
8 augusti 2011 · 335 Inlägg

azid skrev:
Dessa mail och sms dyker upp på dom flesta annonser numera.
Har 2 saker ute på blocket just nu och fått flera svar på båda ifrån dessa typer.
Lite roligt att driva med dom igenom att skriva sinnesjukt ofattbara mail till dom eller helt enkelt bara nämna att man har biker kompisar i samma stadsdel som dom säger sig befinna sig i så avslutar dom affären.

Det är ingen som bryr sig, detta är inte två vanliga tomtar som försöker smålura folk, nej, detta är grov organiserad brottslighet, som finns i MÅNGA länder. Om du inte svarar på mailet så skiter dom i det och går vidare. Skriver du ett cp brev tillbaka så skiter dom i det och går vidare.
Du kan hota, bråka, skiva en roman och det spelar absolut ingen roll.

Tänk dig att 90% av dom som lägger ut en annons inom motoravdelningen får dessa mail...  Så tro du att du skrämde bort dom med att säga att du känner bikers i staden.... wink

läs på lite om scammet, rätt intressant ändå. OCH bevisligen är folk så jävla dum i huvudet att dom fortfarande går på detta.

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
myran Foto/Bilnörd
8 augusti 2011 · 1 541 Inlägg

Cash is king. Eller göra upp på inne på banken.

Allt annat ska man skita i.


Svårare än så är det inte om man vill undvika o bli lurad. När jag handlat bilar utomlands får man nästan alltid börja med o skriva att man betalar cash på plats. annars får man inga svar ens.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
saab_sonett Handledare
8 augusti 2011 · 1 481 Inlägg

GLT-80 skrev:
Fick ett sms nyss från mitreahammond101@hotmail.com o det stod "what is the prise for your car on blocket.se"

är något man ska strunta i?

Fick precis samma sms från "hammond" när jag la ut min 855: på blocket.
Bara lurendrejeri.

Bmw_Bertil Ljud freak !
8 augusti 2011 · 928 Inlägg

Fanns de inte några som kom förr å la en handpenning å tog med bilen hem sen försvann bilen från landet ?? Har för mig att de va någon form av lurendrejeri tongue

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Brådhis * Voff voff *
9 augusti 2011 · 10 283 Inlägg

Fick igår från ina.igi2 med mailadressen engr.bruce@blumail.org på båten... Tredje scam-mailet på lika många dagar!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
xBjorlingx
10 augusti 2011 · 433 Inlägg

Skulle sälja en hoj förra våren och fick något liknande mail från någon som var sjökapten eller dylikt. Han skulle föra över pengarna via Paypal och sen skulle hans agent(?) hämta hojen. Jag tyckte då att agenten kunde ta med sig pengarna istället. Men det gick inte så jag blåste av.

En jobbarkompis sålde sin hoj i våras, ungefär samma visa där. Utländska mail om Paypal..

Undrar om de har fått napp någon gång?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang