4613
Sök

airbagen vill kopla bort den

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
kan man ta bort sin ratt med airbag i själv??

för jag ska byta till en sport ratt då min orginal ratt e skit ful och sliten som fan..

och vill bara ha bort min vanliga ratt å slänga åt Helve** smile

tänkte om det finns något man kan få den att utlösa sig så man slipper sitta där å vara skit rädd att den ska flyga ut:S 
vågar inte slå med en hamare då sitter väl den i bakrutan när den flyger ut :S

någon som har nått bra knepp Seriösa tack så jag inte flyger åt helve**!
och om det finns någon som har lämnat iväg det så bilfirma har gjort det och det kostade isf ??

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
15 augusti 2006
Ja du kan nog ta väck den sj. Men de är nog bäst att låta en verkstad göra det. Men du ska även tänka på att airbagen finns där för en orsak:/.

Allt för den där jävla hatten!

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
THEBADGUY skrev:
Ja du kan nog ta väck den sj. Men de är nog bäst att låta en verkstad göra det. Men du ska även tänka på att airbagen finns där för en orsak:/.

inte för att vara tjatkärring men jag säger det samma som föregående talare -

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
jo det vet jag.. men efter som ratten e så sliten så ser det dumt ut.. och en sport ratt e ju snyggt med....

lika mkt folk som dör med airbag som utan.. många som dör utav själva airbagen med har man fått höra... !!

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
dj_padde skrev:
kan man ta bort sin ratt med airbag i själv??

för jag ska byta till en sport ratt då min orginal ratt e skit ful och sliten som fan..

och vill bara ha bort min vanliga ratt å slänga åt Helve** smile

tänkte om det finns något man kan få den att utlösa sig så man slipper sitta där å vara skit rädd att den ska flyga ut:S 
vågar inte slå med en hamare då sitter väl den i bakrutan när den flyger ut :S

någon som har nått bra knepp Seriösa tack så jag inte flyger åt helve**!
och om det finns någon som har lämnat iväg det så bilfirma har gjort det och det kostade isf ??

men om du ändå envisas med att ta bort den så gör så här för säkerhetsskull . ta bort batteripolen i 2 timmar "för att vara säker . och sen är det bara montera ner ratten, jag har gjort det på en calibra förut och de gick bra ,. fast man tror att man flyger åt helvete när man sitter där .

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
en polare sa till mig att vissa säger att det hjälper inte att ta bort + polen några timmar efter som där satt nått som behöll störmen ett bra tag sa han bara :S

vill bara få bort skiten.. äcklig å köra med.. skinnet på ratten har släppt lite överallt och så e den sträv.. så sliten e den :S

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
ja det är typ som en kondensator fast ändå inte hehe . de är för att om bilen tex skulle få motorstopp vid en krock så kommer airbagen lösas ut ändå .

vi sprängde en airbag på fordonsprogrammet helvete va de smäller .

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
ja har varit på fordonsprogramet å kollat när dom sprängde såna med.. wink haha..
den flög i hela salen ju tongue  därför man inte vill sitta där med en mejsel å skruva så poff så sitter man med den i huvudet å hoppas att man har livet kvar :S

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
dj_padde skrev:
ja har varit på fordonsprogramet å kollat när dom sprängde såna med.. wink haha..
den flög i hela salen ju tongue  därför man inte vill sitta där med en mejsel å skruva så poff så sitter man med den i huvudet å hoppas att man har livet kvar :S

hehe jag förstår dej helt o hållet  . men kondensatorn är tömd på 30min i vanliga fall . men jag väntar alltid 2 timmar ändå -

de bästa tipsen om du är osäker är o fråga någon polare om han är sugen på hjälpa dej smile

BMW Power
2 362 Inlägg
15 augusti 2006
Köp sportratt med airbag i ? Sparco har väl vissa om jag inte minns fel.

BMW, bogsering med wire :/

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
haha be polaren sitt där å skruva av ratten jag ska bara in å skita haha....

jasså men dom rattarna e väl skit dyra med airbag i..

fick ett skit bra erbjudande med ratt nav å ratt för 1300:-

4 571 Inlägg
15 augusti 2006
dj_padde skrev:
en polare sa till mig att vissa säger att det hjälper inte att ta bort + polen några timmar S

En vän till en vän som känner en annan som hade träffat någon osv...

Vill du ta bort airbag ratten utan att skada någonting samt vara säker på att det sker korrekt utan att den löser ut så åk in med den på en serviceverkstad så dom får ta bort den, airbags är inget man skall leka med själv.

dj_padde skrev:
lika mkt folk som dör med airbag som utan

Kan bero på att de inte använder bältet i bilen, har man inget bälte och man krockar med en airbag så är risken väldigt hög att man skadas ännu värre.

BMW Power
2 362 Inlägg
15 augusti 2006
dj_padde skrev:
haha be polaren sitt där å skruva av ratten jag ska bara in å skita haha....

jasså men dom rattarna e väl skit dyra med airbag i..

fick ett skit bra erbjudande med ratt nav å ratt för 1300:-

Visst inte mitt liv jag snackar om, men om jag hade en bil med airbag, inte fan skulle jag ta bort den och byta till någon stålratt för att det ska se snyggt ut. Jag skulle behållt org. ratten även om den var så sliten som du säger, eller byta till en sportratt med airbag i. Vad kan det gå på? 3-4k kanske?.

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
jo det e sant..

jo ska ringa en verkstad å höra i morgon vad dom kan ta för besväret..!!

men finns kanske inte alla som vilj göra det heller..

men vad ska man göra när man har en sliten ratt som ser förjävlig ut..

ratten gör en stor del utav bilen...!!

BMW Power
2 362 Inlägg
15 augusti 2006
dj_padde skrev:
jo det e sant..

jo ska ringa en verkstad å höra i morgon vad dom kan ta för besväret..!!

men finns kanske inte alla som vilj göra det heller..

men vad ska man göra när man har en sliten ratt som ser förjävlig ut..

ratten gör en stor del utav bilen...!!

Kör känslan kanske ja tongue visst kan hålla med dig om att en sportratt ser lite roligare ut än en org. ratt oftast. Men hur sliten är ratten du har då?.

"ratten gör en stor del utav bilen" ? vad gör fälgar, kjolpaket kanske, etc då för nåt då? wink

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
3-4tk  det e pengar det med.....
finns många som har tagit bort den och kör utan..

hade man bara fått tag på en orginal ratt så spelar det jui ingen roll..
men en sådan ratt e lika dyr som en sport ratt om inte mer..
och e den fula opel Orginal ratten så dyr kan man lika gärna köpa sig en snygg ratt å ha lite pengar till nått annat

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
om du har vill så kan jag byta ratt åt dej gratis om du kommer till falköping .
jag lovar att du inte behöver skruva av den hehe smile

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Bilen ska lackas.. men lackaren hade mkt å göra så det tar tid.. förra ägaren som lacka den så jälva fult fattar inte hur man bara kan få ett sånt slag i huvudet å lacka det så men det blir ny lack på bilen snart.... ratten som sitter på har tappat skinnet på halva ratten typ å resten av ratten e sträv å äcklig..!!  annars blir man väl tvungen å köpa sig en ful rattmuff..

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
lägg ner ingen rattmuff för helvete .
om du inte bor så långt ifrån falköping så kan jag byta den åt dej .

1 813 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
det e runt 30 mil mellan oss...
bor 2 mil nedan för Halmstad så det e en bit å åka för en ratt... :S
haha...

men tack iaf.. smile

Sök