Så ja, sista delen till vevpartiet inhandlat. Skickade efter en Ross-dämpare från RAWbrokerage precis så nu är det bara vänta in den sen skeppa iväg vev, stakar m,m m,m m,m på balansering och viktning.
Om jag beslutar mig för att köra org ventiler fjädrar m,m så kan det hända att det blir en uppstart i sommar
Vart inspirerad av föregående inlägg av Brains, dock så ville jag ha hjulen i blått så det vart ett vattenpumpshjul och ett hjul till generatorn. Lite lättare och lite snyggare än orginal.
Har själv en Nismo kopper mix twin plate koppling och för min effekt klarar den tyvärr inte bankörning. Har nu beställt hem en tre skivig OS giken=) Annars gillar jag din set up=)
Har själv en Nismo kopper mix twin plate koppling och för min effekt klarar den tyvärr inte bankörning. Har nu beställt hem en tre skivig OS giken=) Annars gillar jag din set up=)
Är det på "gulingen" den inte räcker till eller? Räknar med att den ska hålla till dom hästar jag vill ha ut.
Har du haft nå problem med din Nismo-koppling? Låter den illa?
Nej den låter inget, samt är nästan lika lättkörd som original. Men mer än 600hk i motorn klarar den tyvärr inte.
Allright! Får se hur länge den hänger med, 500whp ska den få känna på iaf så får vi se hur länge det håller. 680hk är den specad till men troligtvis är det väl lite tilltaget.
Nej den låter inget, samt är nästan lika lättkörd som original. Men mer än 600hk i motorn klarar den tyvärr inte.
Allright! Får se hur länge den hänger med, 500whp ska den få känna på iaf så får vi se hur länge det håller. 680hk är den specad till men troligtvis är det väl lite tilltaget.
Det där med att specificera en dels tålighetsgrad fattar jag inte hur det fungerar i hk, det är ju vridet, kan ju ha 600hk och 500 nm eller 600hk och 860 nm?
Det där med att specificera en dels tålighetsgrad fattar jag inte hur det fungerar i hk, det är ju vridet, kan ju ha 600hk och 500 nm eller 600hk och 860 nm?
Jo absolut, jag har gått efter det som står på RHD vilket är
Tror inte jag kommer över 824Nm med 500bhp så det ska i teorin vara lungt
Ja tror att ja skulle kunna komma över det med en 2.2liters 5cyl turbo, din är la 6cylindrig med 2.5liter? "Fel" val av kammar och topp så är vridet ett faktum
Ja tror att ja skulle kunna komma över det med en 2.2liters 5cyl turbo, din är la 6cylindrig med 2.5liter? "Fel" val av kammar och topp så är vridet ett faktum
Det stämmer bra det 2,5l rak 6:a, det är nog inga problem att komma över dom siffrorna men som jag skrivit tidigare så ska jag ha 500 driftsäkra hjulhästar och inte pusha alla komponenter till max.
Det stämmer bra det 2,5l rak 6:a, det är nog inga problem att komma över dom siffrorna men som jag skrivit tidigare så ska jag ha 500 driftsäkra hjulhästar och inte pusha alla komponenter till max.
Tycker inte det är att pusha en helsmidd motor med 500hk + elefant-vrid? Antar att du har en stöddig låda och bakaxel, vet inte vad dina drivaxlar och kardan tycker om ett, men de finns ju sviktstål att tillgå om du vill va riktigt driftsäker och kolfiberkardaner för inte jättemycket pengar.
Nä, motorn kommer vara god för lite mer än 500 men är osäker på lådan så om jag säger så här då att jag vill inte puscha kopplingen, lådan och resten av drivlinan till det yttersta. Läst om flera som kört uppåt 7-800 häst med lådan men det känns lite riskfyllt.
Vad känar man på ta ur mer då utom på strippen banåking med 500whp Ä nog inte lätt åkt då det ä rwd. Tror man ska ha lite balans mellen effekt o verklighet tycker ja alla fall om man ska ha nytta av effekten. Det går till en viss gräns när bilen blir som en ål på vägen
Vad känar man på ta ur mer då utom på strippen banåking med 500whp Ä nog inte lätt åkt då det ä rwd. Tror man ska ha lite balans mellen effekt o verklighet tycker ja alla fall om man ska ha nytta av effekten. Det går till en viss gräns när bilen blir som en ål på vägen
Var inte riktigt med på din fråga där Tjänar på att få ut 500whp? Har aldrig kört en Skyline med så mycket effekt så jag kan inte uttala mig om det är sjuuukt mycket eller lite.
Var inte riktigt med på din fråga där Tjänar på att få ut 500whp? Har aldrig kört en Skyline med så mycket effekt så jag kan inte uttala mig om det är sjuuukt mycket eller lite.
Han menade nog mer på att man tjänar inte så himla mycket mer på fler hästar med bakhjulsdrift om man kör på gata då det bara spinner Man ska nytta av effekten också.